כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התבטא באנטישמיות

הזמר המשפיע ממשיך להסית: "היהודים שולטים בתקשורת"

אחרי שהסית לאלימות נגד היהודים בשבוע שעבר, הזמר המוכר והמשפיע קניה ווסט אמר ש"הציונים היהודים שולטים בתקשורת", ו"בכל עסק בעולם". יו"ר האופוזיציה נתניהו התייחס בריאיון לתקשורת האמריקאית לווסט, ואמר: "ישראל התמודדה עם סוגיות יותר גדולות מהטמטום שלו"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות הבית הלבן

קניה ווסט, זמר אמריקאי מוכר שלו עשרות מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות והשפעה רבה על דעת הקהל בארה"ב, ממשיך להתבטא באנטישמיות בבמות שונות. בפודקאסט אליו התראיין התייחס ווסט ליהודים, ואמר כי הם: "השיגו את הקול השחור". בהמשך הוסיף ווסט ואמר כי היהודים בתעשיית הבידור יכולים "לחלוב אותנו עד שנמות". ווסט התייחס גם לחתנו היהודי של הנשיא לשעבר טראמפ, ג'ארד קושנר, ואמר עליו כי הוא: "דוגמא לאופן שבו העם היהודי מחזיק את ידיו בכל עסק ששולט בעולם".

קניה ווסט הוא אחד מן הזמרים (ראפר) המצליחים בעולם ופרסומו חצה מזמן את גבולות המוזיקה והתפשט לתחומים רבים. שוויו מוערך בכ-2 מיליארד דולר, מאות מיליונים מכל רחבי העולם שומעים את שיריו ובבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב הוא אף התמודד במפלגה עצמאית נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

בשבוע שעבר יצר ווסט סערה גדולה ברשתות החברתיות, כאשר צייץ בטוויטר: "אני ישנוני קצת הערב אבל כשאתעורר אעבור לכוננות רמה 3 כלפי היהודים. מה שמצחיק הוא שאני לא יכול להיות אנטישמי כי שחורים הם בעצם יהודים. שיחקתם בי וניסיתם להחרים את כל מי שמתנגד לאג'נדה שלכם".

בעקבות התבטאויותיו חסמו טוויטר ואינטסגרם את חשבונותיו של ווסט, חברת הביגוד וההנעלה "אדידס" הודיעה כי היא בוחנת מחדש את שיתוף הפעולה שלה עם הזמר הנודע, וידוענים מרחבי העולם גינו את הציוץ האנטישמי.

השבוע התראיין יו"ר האופוזיציה נתניהו לתקשורת האמריקאית, וכשנשאל בנוגע לווסט בידי המגיש ביל מאהר, ענה: "אתה יודע, אנטישמיות היא השנאה הארוכה ביותר בהיסטוריה. זה חוזר אלפי שנים אחורה. התמודדנו עם בעיות גדולות יותר מאשר הטמטום הזה".

אתמול (שני) הודיע ווסט כי הוא רכש את הרשת החברתית "פארלר", על רקע חסימתו בידי אינסטגרם וטוויטר, ובדומה לדונלד טראמפ. ברשת החברתית נמצאים אנשי ימין רבים, שהצטרפו אליה כחלק ממחאתם נגד הרשתות החברתיות.

רשתות חברתיות זמר אנטישמיות בארה"ב בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד