כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסכן את היחסים עם רוסיה

באופן רשמי: האוקראיניים יבקשו סיוע צבאי מישראל בפגישה עם לפיד

דיווחים באוקראינה כי שר החוץ האוקראיני יגיש בקשה באופן רשמי בקשה לישראל המבקשת, אספקות מיידיות של כלים להגנה אווירית ושיתוף פעולה בתחום. בהמשך השבוע צפוי השר האוקראיני להיפגש עם ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד ולבקש זאת באופן רשמי | כל הפרטים

באופן רשמי: האוקראיניים יבקשו סיוע צבאי מישראל בפגישה עם לפיד
לפיד וזלנסקי צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אחרי כמעט שנה של מלחמה בין אוקראינה לרוסיה, בתקשורת המקומית באוקראינה מדווחים היום (שלישי) שבאופן רשמי גורמים בממשל מתכוונים לבקש מישראל סיוע צבאי.

לפי הדיווחים, שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה נפגש היום עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וטען כי אוקראינה תשלח בקשה רשמית לישראל המבקשת, אספקות מיידיות של כלים להגנה אווירית ושיתוף פעולה בתחום.

במקרה או שלא, ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי לקיים פגישה עם קולבה ביום חמישי הקרוב ולפי גורם המעורה בנושא, קולבה יעלה את נושא הבקשה.

בתוך כך,  אוקראינה דיווחה הבוקר על שורה של תקיפות על עריה, חלקן הסבו נזק לתשתיות אנרגיה. אחד מיועציו של זלנסקי כתב כי שלוש הפצצות שהונחתו על קייב פגעו ב"מטרה אנרגטית".

אם יסכים לפיד לעשות מה שקודמו נפתלי בנט סירב לעשות, היחסים של רוסיה שגם כך רעועים בימים אלה עשויים להחריף עוד יותר ואולי להשפיע על הפעילות של ישראל לסיכול הברחות נשק ופעולות טרור בסוריה.

סיוע ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה יאיר לפיד הגנה אווירית הגנה מפני טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד