כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"איראן הפכה לאויב משותף"

השגריר האוקראיני: "הופתענו שלשכת לפיד אישרה את השיחה"

לקראת השיחה בין ראש הממשלה לפיד לשר החוץ של אוקראינה, השגריר האוקראיני בישראל מספר כי הם הופתעו מאישור השיחה לאחר שקודם לכן גנץ ביטל את הפגישה: "אולי הנסיבות החדשות יגרמו לממשלת ישראל לשנות את עמדתה". הוא מסמן את הדרישה לסיוע כצבאי כנקודה המרכזית: "זה חשוב לנו מאוד"

השגריר האוקראיני: "הופתענו שלשכת לפיד אישרה את השיחה"
שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק צילום: שגרירות אוקראינה

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק, אומר היום (שלישי) כי הם הופתעו מהאישור מצד לשכת ראש הממשלה יאיר לפיד לשיחה עם שר החוץ של אוקראינה שמיטרו קולובה, שתיערך בהמשך השבוע.

בשיחה עם 'מעריב' מספר השגריר: "התאכזבנו קשות כאשר לפני יומיים בוטלה השיחה בין שר ההגנה האוקראיני, רזניקוב, לבין שר הביטחון גנץ. על אף שהשיחה נקבעה עוד באוגוסט , הודיעו לנו כי היא לא תתקיים ולא סיפקו הסבר לביטול. לא חושב ששר ההגנה שלנו ידבר עם גנץ בהמשך".

"די הופתענו שלשכת לפיד אישרה את השיחה כעת, כאשר הוא ראש הממשלה וגם שבועיים לפני הבחירות. בפעם הקודמת לפיד וקולבה שוחחו עוד לפני הרוטציה, כאשר לפיד היה שר החוץ", הוא מודה.

"אין ביננו הבנות שקטות ואין שיח מאחורי הקלעים בנוגע לבקשתנו לקבל נשק. במשך 8 חודשים אוקראינה מנסה בכל דרך לשכנע את ישראל לתת לנו נשק, אם לא התקפי, אז לפחות הגנתי. זה חשוב לנו מאוד ועד כה לא הצלחנו. לא יודע מה דמיטרו קולבה הולך לומר ללפיד, אבל הנושא המרכזי מבחינתנו זה הנשק".

השגריר מציין כי "היום המצב השתנה, איראן הפכה לאויב המשותף שלנו, של אוקראינה ושל ישראל. אולי הנסיבות החדשות יגרמו לממשלת ישראל לשנות את עמדתה. התחלנו הליך של ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם איראן. זה יקח זמן , אבל אנחנו רציניים בכוונתנו להפסיק את היחסים הדיפלומטיים עם איראן שמספקת נשק לרוסיה".

שגריר אוקראינה יאיר לפיד מלחמת אוקראינה רוסיה יבגן קורניצ'וק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד