כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ציר הרשע

איראן שלחה מומחי מל"טים לקרים כדי לסייע לצבא הרוסי

גורמים אמריקנים מאשרים את טענת ממשלת אוקראינה כי איראן שלחה מאמנים ממשמרות המהפכה לחצי האי קרים כדי לעזור לרוסיה לטפל בבעיות עם צי המל"טים שנרכשו מטהראן. בימים האחרונים הפכו המל"טים האיראניים לנשק חשוב עבור רוסיה, שהשתמשה בהם כחלק מתקיפות רחבות ברחבי אוקראינה נגד תשתיות חשמל ומטרות אזרחיות אחרות

איראן שלחה מומחי מל"טים לקרים כדי לסייע לצבא הרוסי
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

איראן שלחה מומחים לחצי האי קרים הכבושה כדי לעזור לרוסים להתגבר על בעיות עם צי המל"טים שהם רכשו מטהראן, על פי גורמים אמריקאים בהווה ובעבר, זהו סימן נוסף לקרבה הגוברת בין איראן לרוסיה מאז פלישת מוסקבה לאוקראינה בפברואר האחרון.

המומחים האיראנים פועלים בבסיס צבאי רוסי בחצי האי קרים, שבו ישנם רבים מהמל"טים מאז שנמסרו מאיראן. המאמנים הם מחיל משמרות המהפכה האסלאמיים, מחלקה של הצבא האיראני שהוגדרה כארגון טרור על ידי ארצות הברית, כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

בימים האחרונים הפכו המל"טים האיראניים לנשק חשוב עבור רוסיה, שהשתמשה בהם כחלק מתקיפות רחבות ברחבי אוקראינה נגד תשתיות חשמל ומטרות אזרחיות אחרות. נראה כי הגעת המומחים האיראניים חופפת לשימוש המוגבר במל"טים באוקראינה ומצביעה על מעורבות עמוקה יותר של איראן במלחמה.

"שליחת מל"טים ומאמנים לאוקראינה הכניסה את איראן עמוק במלחמה בצד הרוסי ועירבה את טהראן ישירות בפעולות שהרגו ופצעו אזרחים", אמר מיק מולרוי, בכיר לשעבר בפנטגון וקצין CIA בדימוס. "גם אם הם רק מאמנים ויועצים טקטיים באוקראינה, אני חושב שזה משמעותי", אמר מולרוי. האו"ם קבע כי תקיפות מכוונות על מטרות אזרחיות כאלה עלולות להוות פשעי מלחמה.

כאשר איראן שלחה את המשלות הראשון של מל"טים לרוסיה, טעויות של הרוסים הפכו אותם ללא יעילים. בעיות מכניות גם הרסו את המל"טים והגבילו את השימוש בהם, כך לפי גורמים אמריקאים.

במקור, רוסיה שלחה את אנשיה לאיראן לאימון על המל"טים. אך ככל שהבעיות נמשכו, איראן בחרה לשלוח את אנשיה לקרים, כך על פי גורמים רשמיים. הצוות האיראני רחוק מהקווים הקדמיים של המלחמה, והם שם כדי לאמן את הרוסים כיצד להטיס את המל"טים, אמרו הגורמים. לא ברור אם האיראנים עצמם מטיסים את המל"טים, גם לא ברור כמה מומחים שלחה איראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים מל"טים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד