כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אמון הציבור נפגע

ראש אבטחת הסייבר הגרמני פוטר בגלל קשרים עם רוסיה

נשיא המשרד הפדרלי הגרמני לאבטחת מידע, פוטר מתפקידו | מאז 2016 היה אחראי על הסוכנויות המפקחות על אבטחת המחשבים והתקשורת של הממשלה, הוא נבדק לאחר שהתגלו קשרים לחברה רוסית בעבודה קודמת שבה עבד

ראש אבטחת הסייבר הגרמני פוטר בגלל קשרים עם רוסיה
סייבר צילום: Pixabay

שר הפנים של גרמניה פיטר את ראש אבטחת הסייבר במדינה, לאחר האשמות שהוא התעלם מחברה עם קשרים לאנשי ביטחון רוסיים. ארן שנבוהם, נשיא המשרד הפדרלי הגרמני לאבטחת מידע, פוטר מתפקידו באופן מיידי ביום שלישי, כך דיווח אתר החדשות הגרמני 'דר שפיגל'.

דוברת שרת הפנים, ננסי פאסר, אישרה כי שנבוהם הורחק מלשכתו, מכיוון ש"אמון הציבור ההכרחי בנייטרליות וחוסר משוא פנים של מנהיגותו כנשיא סוכנות האבטחת הסייבר הגרמנית החשובה ביותר נפגע".

שנבוהם, שמאז 2016 אחראי על הסוכנויות המפקחות על אבטחת המחשבים והתקשורת של הממשלה, נבדק לאחר שקשריו לחברה רוסית בעבודה קודמת פורסמו על ידי יאן בהמרמן, קומיקאי גרמני, בשעת לילה מאוחרת במופע סאטירה.

לפני שעמד בראש סוכנות אבטחת הסייבר הממשלתית, שנבוהם עזר לייסד את מועצת הסייבר לביטחון גרמניה, קבוצת לובינג הרשומה כאגודה התנדבותית. ברשימת החברים שלה, מועצת הסייבר בגרמניה רשמה מאז 2020 חברת אבטחת סייבר שבסיסה בברלין, יחד עם חברה בת של חברה רוסית שהוקמה על ידי עובד לשעבר בסוכנות הביון הרוסית הק.ג.ב. שקיבל אות כבוד מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

"החברה הרוסית שרוצה להגן על התשתית הקריטית שלנו מפני התקפות סייבר רוסיות עובדת עם שירותי הביון הרוסיים", אמר בהמרמן בתוכניתו, והביע חוסר אמון בראש מערך הסייבר. "סוכנים רוסים משתמשים בחברה הגרמנית אשר מוכרת תוכנת אבטחה לחברות גרמניות".

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה ק.ג.ב סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד