כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההיסטוריה חוזרת?

לאחר מעצרם של סוכני המוסד: תזכורת מהחיסול לפני 4 שנים

לפני ארבע שנים חוסל בקואלה לומפור בירת מלזיה, פאדי אל-באטאש, מהנדס של חמאס, שהיה מעורב בפיתוח רקטות וטילים עבור ארגון הטרור חמאס, כולל פיתוח מל"טים, הוא חוסל בידי אופנוענים בחיסול שיוחס למוסד. לאחר הפרסום אתמול על מעצרם של סוכני מוסד במלזיה, הנה תזכורת איך למעשה הכל התחיל

לאחר מעצרם של סוכני המוסד: תזכורת מהחיסול לפני 4 שנים
פאדי אל-באטאש (מימין) צילום: כאן חדשות

לפני ארבע שנים נסעו שני עיתונאים ישראלים, רועי קייס ומואב ורדי מ'כאן חדשות' למלזיה, לגיחה לא שגרתית לקואלה לומפור עיר הבירה של מלזיה, רגע אחרי החיסול של פאדי אל-באטאש, המהנדס של חמאס, בידי אופנוענים, חיסול שיוחס למוסד.

החיסול חזר לכותרות שוב לאחר 4 שנים, לאחר שמשטרת מלזיה פרסמה אתמול כי עצרה 11 סוכני מוסד מקומיים שעבדו בשביל ישראל, כשהם חטפו איש חמאס מעזה שהתגורר במלזיה, איש החמאס שוחרר וכל סוכני המוסד נעצרו. בניגוד לחיסול לפני 4 שנים אז החיסול היה נקי ולא עקבות, התקרית שהתרחשה בחודש שעבר הסתיימה בכישלון גדול.

לפני ארבע שנים פאדי מוחמד אל-באטאש, שהיה מרצה באוניברסיטה בקואלה לומפור במלזיה, והיה מעורב בפיתוח רקטות וטילים עבור ארגון הטרור חמאס, כולל פיתוח מל"טים, נורה על ידי שני חמושים בדרכו לתפילה. משפחתו של המהנדס הפלסטיני החבר בתנועת החמאס, האשימה את המוסד בהריגתו ברחובות קואלה לומפור.

המדען, יליד עזה, פאדי מוחמד אל-באטאש, היה מומחה לטילים ומומחה מל"טים, על פי הדיווחים במלזיה באותם ימים, הוא היה אחראי על שיפור טווח הטילים ויכולת הדיוק, כולל נסיונות להביא את המל"טים לתוצאות טובות יותר שיפגעו בכוחות צה"ל הנמצאים על הגדר בגבול עזה. משטרת מלזיה מסרה אז, כי באטאש, בן ה-35, נהרג ביריות על ידי שני רוכבי אופנוע כשצעד לתפילת בוקר.

הפעם ככל הנראה המוסד ניסה להוציא מידע מאיש חמאס מקומי. אך המבצע נכשל והאיש שוחרר לדרכו ועזב את מלזיה, ו-11 סוכני מוסד על פי דיווחים מקומיים, נעצרו והובאו אתמול להארכת מעצר.

המוסד הישראלי המוסד מלזיה חמאס חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד