ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מצפצפת על המערב

איראן מאשרת כי תשלח טילים ומל"טים לרוסיה

איראן מתריסה נגד ארה"ב והמערב, ואישרה כי תספק טילים לרוסיה כולל מל"טים איראניים. העסקה מדירה שינה מאירופה שמנסה לסייע לאוקראינה ככל שניתן | קיים הסכם בין איראן לרוסיה לספק טילים בליסטיים קצרי טווח קרקע-קרקע, כולל טילי זולפגאר

איראן מאשרת כי תשלח טילים ומל"טים לרוסיה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

איראן הבטיחה לספק לרוסיה טילי קרקע-קרקע, בנוסף היא תעביר לרוסים מל"טים נוספים, כך אמרו שני בכירים איראנים ושני דיפלומטים איראנים לסוכנות הידיעות רויטרס, מהלך שעשוי להכעיס את ארצות הברית ומעצמות מערביות אחרות, העסקה מדירה שינה מאירופה שמנסה לסייע לאוקראינה ככל שניתן מול רוסיה שתוקפת את האוקראינים ללא רחם.

העסקה סוכמה ב-6 באוקטובר כאשר סגן הנשיא של איראן, מוחמד מוחבר, ושני בכירים ממשמרות המהפכה של איראן ופקיד מהמועצה העליונה לביטחון לאומי ביקרו במוסקבה לשיחות עם רוסיה על מסירת הנשק. "הרוסים ביקשו מל"טים נוספים וטילים בליסטיים איראנים בעלי דיוק משופר, במיוחד משפחת טילי 'זולפגאר', אמר אחד הדיפלומטים האיראנים. גורם מערבי שתודרך בנושא אישר זאת, ואמר כי קיים הסכם בין איראן לרוסיה לספק טילים בליסטיים קצרי טווח קרקע-קרקע, כולל טילי זולפגאר.

דיפלומט איראני דחה את הצהרותיהם של גורמים מערביים לפיהם העברות כאלה מפרות את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם משנת 2015. "היכן הם נמצאים בשימוש זה לא העניין, אנחנו לא נוקטים צד במשבר אוקראינה כמו המערב. אנחנו רוצים לשים קץ למשבר באמצעים דיפלומטיים", אמר הדיפלומט.

אוקראינה דיווחה על מבול של תקיפות רוסיות באמצעות מל"טים מתוצרת איראן מסוג שאהד 136 בשבועות האחרונים. איראן הכחישה שסיפקה את המל"טים לרוסיה, הקרמלין שלשום הכחיש שימוש במל"טים איראניים כדי לתקוף את אוקראינה.

כשנשאל אם רוסיה השתמשה במל"טים איראניים במערכה שלה באוקראינה, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שלקרמלין אין מידע על השימוש בהם. "נעשה שימוש בציוד רוסי עם מינוח רוסי", אמר. "יש להפנות את כל השאלות הנוספות למשרד הביטחון".

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד