כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ניתן היה למנוע

בעקבות הפיגועים הקטלניים: ההנחיה של הרמטכ"ל לחיילים

הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי אמר בתום הערכת מצב ותחקיר פיגועי הירי האחרונים כי "דריכות וערנות הלוחמים הם אלו שיקבעו את תוצאות פיגועי הירי" • גורם ביטחוני מעריך כי התנהלות שונה בתפקוד הלוחמים הייתה מונעת את התוצאות הקטלניות

בעקבות הפיגועים הקטלניים: ההנחיה של הרמטכ"ל לחיילים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי הנחה בתום הערכת מצב את מפקדי הגזרה ביהודה ושומרון להגביר את הדריכות והערנות בקרב הלוחמים, כך פורסם בחדשות 'כאן 11'. זאת בעקבות התחקירים שבוצעו אחרי פיגועי הירי סמוך לשבי שומרון ובמחסום שועפאט, בהם נפלו סמ"ר עידו ברוך וסמל נועה לזר ה' יקום דמם.

לפי כוכבי, איננו נמצאים במצב ביטחון שוטף אלא באמצע גל טרור מתפרץ. הוא הוסיף כי "דריכות וערנות הלוחמים הם אלו שיקבעו את תוצאות פיגועי הירי". גורם צבאי מסר לכאן חדשות שהתנהלות שונה בתפקוד הלוחמים הייתה מונעת את התוצאות הקטלניות שראינו בפיגועים האחרונים.

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר ארבעה מחבלים שביצעו פיגועים קשים בתקופה אחרונה: הפיגועים בהם נפלו הלוחמים עידו ברוך ונעה לזר, והמחבל השלישי מהפיגוע בבקעת הירדן, לפני יותר מחודש - שכבר לא חושש להראות את הפנים שלו במחנה הפליטים בג'נין.

בישראל העבירו מסר תקיף לרשות הפלסטינית על השתתפות ראש המשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, בביקור בסוכת אבלים בג'נין לצד מחבלים, בהם גם כאלו שרצחו אזרחים. המסר הישראלי הוא שמדובר בהתנהלות לא מקובלת ושהבכיר הפלסטיני נותן לגיטימציה לפיגועים.

אביב כוכבי הרמטכ"ל פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד