כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא הופעלו לחצים

חודש שקט בצפון: התקיפות הישראליות בסוריה - פסקו לחלוטין

סדרת התקיפות על שדות התעופה בסוריה שיוחסה בזמנו לישראל, נרגעה בזמן האחרון ונדמה כי האזור כולו נכנס לרגיעה שלא הייתה בשנים האחרונות | אפשר שהסיבות לכך היא המתיחות ששררה מול חיזבאללה סביב אסדת הגז עד להסכם, או שמא ירידה דרמטית בהברחות דרך סוריה

חודש שקט בצפון: התקיפות הישראליות בסוריה - פסקו לחלוטין
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

יותר מחודש ימים חלף מאז דווח שצה"ל תקף בסוריה - ומאז דממה. התקיפה האחרונה בוצעה ב-17 בספטמבר, אז התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה על תקיפה ישראלית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, שגרמה למותם של חמישה חיילים ולנזק. זאת בהמשך לתקיפות נמלי התעופה במדינה בחודשים האחרונים, שנועדו למנוע העברות נשק אוויריות מאיראן.

ישראל סיכלה על פי דיווחים זרים, את נתיבי העברות האמל"ח באמצעות מטוסי מטען. אלא שהאיראנים עברו להברחות רכיבי דיוק בכבודת יד, והפכו את אתגר הסיכול למורכב יותר. מאז, כאמור, לא דווח על תקיפות, כך מדווח יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

באופן רשמי אומרים גורמים מדיניים וביטחוניים ל-Ynet שלא חל שינוי בהתנהלות הישראלית בסוריה, ולא הופעלו לחצים מצד הרוסים כדי לעצור את התקיפות ולדבריהם מנגנון התיאום מול הרוסים בסוריה פועל כסידרו.

אך ניתן למנות מספר סיבות אפשריות לשקט היחסי: או ירידה דרמטית בהברחות דרך סוריה בעקבות סדרת התקיפות הישראליות על שדות התעופה; ייתכן שהמתיחות מול חיזבאללה בלבנון סביב אסדת הגז גרמה להחלטה לא לתקוף, ואולי זו השפעת הבחירות הקרבות בישראל. זאת למרות שניסיון העבר מלמד שמערכת בחירות אינה מפריעה לפעילות ההתקפית. בתוך כך, גורמי ביטחון בישראל אמרו אתמול שאם תהיה העברה משמעותית של אמל"ח - תהיה תקיפה.

כיפת ברזל בני גנץ תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד