כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גם האמריקאים סירבו

הדילמה הישראלית במלחמת רוסיה-אוקראינה

ישראל לא תעביר סוללות כיפת ברזל לאוקראינה. האפשרות היחידה היא לבקש מהאמריקאים, אך האמריקאים צריכים אישור ישראלי כדי למכור כיפת ברזל לאוקראינה, והסיכוי שאישור שכזה יינתן הוא אפסי

הדילמה הישראלית במלחמת רוסיה-אוקראינה
יירוט כיפת ברזל צילום: דובר צה"ל

הדילמה הישראלית במלחמת רוסיה-אוקראינה, האם לסייע לאוקראינה באמצעים צבאיים: יממה לאחר מתקפת המל"טים האיראניים על קייב הודיע שר החוץ האוקראיני שיבקש באופן רשמי מישראל מערכות להגנה אווירית. שר הביטחון, ענה לו בראיון ל"רדיו קול חי": "אני רוצה להבהיר שלא מכרנו נשק לאוקראינה. העברנו להם סיוע רפואי והומניטרי, זה צריך להיות ברור, לא מכרנו לה נשק". זאת העמדה הישראלית והיא לא צפויה להשתנות.

האוקראינים רוצים את כיפת ברזל יותר מכל דבר אחר, מציין העיתונאי יוסי יהושוע. הם מעוניינים במערכת עם יכולת מבצעית מוכחת ביירוט אלפי רקטות, ויודעים שהיא גם יודעת ליירט כלי טיס בלתי מאוישים כמו אלה שתקפו את קייב.

ישראל לא תיתן כיפת ברזל לאוקראינה. ראשית כי אין לנו מספיק, שנית כי יש צורך במפעילים ישראלים של המערכת, ושלישית - הם יכולים היו לבקש מהאמריקאים, שלהם שתי מערכות כאלה ולא העבירו להם אותה, האמריקאים צריכים אישור ישראלי כדי למכור כיפת ברזל לאוקראינה, והסיכוי שאישור שכזה יינתן הוא, כאמור, אפסי.

יוסי יהושוע מציין עוד כי האמריקנים לא העבירו לאוקראינה את מערכת היירוט פטריוט, וגם לא לוחמים, ולכן לא ברור מהיכן נובע הלחץ על ישראל והדרישות ממנה. מה כן אפשר לבחון להעביר לאוקראינה, מלבד קסדות וציוד רפואי? מערכות גילוי והתרעה לפני ירי רוסי וכן יכולות שיעניקו אזעקה מוקדמת, כמו צבע אדום.

מלחמת אוקראינה רוסיה כיפת ברזל יוסי יהושוע ישראל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד