כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מעקב אחר שישה פלסטינים

דיווח במלזיה: זאת פעילות המוסד נגד חמאס

דיווחים במלזיה כי המוסד מנסה לסכל שליחת מדענים ומהנדסים המשתייכים לחמאס ללימודים בחו"ל. והפלסטיני שנחטף לכאורה בידי המוסד הוא עמר אל-בלביסי פלסטיני בן 31 מעזה שלמד מדעי המחשב באוניברסיטה בעזה

דיווח במלזיה: זאת פעילות המוסד נגד חמאס
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בתקשורת המלזית דווח היום (רביעי) כי המוסד עוקב אחר שישה פלסטינים המתגוררים במדינה, חלקם חברי אקדמיה ומרצים, בין היתר בתחום ההנדסה. זאת, נטען, כחלק מניסיון לסכל תוכנית של חמאס, ששולח מדענים ומהנדסים מבטיחים החברים בארגון לחו"ל כדי שיירכשו ידע בטכנולוגיה ובכלי נשק אותו יישמו בלחימה נגד ישראל.

הפלסטיני שנחטף לכאורה בידי המוסד הוא עמר אל-בלביסי. ב'כאן חדשות' דווח כי אל-בלביסי הוא פלסטיני בן 31 מעזה שלמד מדעי המחשב באוניברסיטה בעזה. הפרסום מגיע על רקע הדיווח שלשום באל-ג'זירה על כך שהרשויות במלזיה שחררו פלסטיני מעזה שנחטף בידי המוסד.
בתקשורת המלזית נטען היום כי הפלסטיני שנחטף הואעמר אל-בלביסי ולא מסרו עליו פרטים נוספים. אך מבדיקת 'כאן חדשות' עלה כי אל-בלביסי הוא פלסטיני בן 31 יליד עזה. עוד נמצא כי הוא למד מדעי המחשב באוניברסיטה האסלאמית בעזה, אך עזב את לימודיו לפני כמה שנים ועבר לטורקיה. לאחר מכן עבר למלזיה והתגורר בבירה קואלה לומפור.
בחשבון הלינקדאין של אל-בלביסי נכתב כי הוא עוסק בפיתוח תוכנה משנת 2011, ושב-2013 החל להתמחות בפיתוח אפליקציות לטלפונים ניידים למכשירים שנשענים על מערכת אנדרואיד. תמונותיו של אל-בלביסי הוסרו מהרשתות החברתיות כדי למנוע זיהוי שלו.
בשנים האחרונות חמאס גייס עשרות צעירים פלסטינים והעביר אותם הכשרה במלזיה. חלקם נשארו במדינה ופעלו תחת הארגון בתחום הסייבר. חלקם השני שבו מההכשרה שלהם חזרה לרצועת עזה וליהודה ושומרון להמשך פעילות. בשבוע שעבר חשפה הזרוע הצבאית של חמאס את יחידת הסייבר שלה בטקס ברצועת עזה. ארבעה ימים לאחר מכן חשפה רשת אל-ג'זירה המקורבת לחמאס את דבר חטיפתו, ושחרורו, של אל-בלביסי.
המוסד הישראלי מלזיה פלסטינים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד