כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האישה הראשונה בתפקיד

אם ל-11 מבני ברק תעשה היסטוריה בכבאות והצלה

רחלי פיסם, סבתא ל-18 נכדים, מונתה לראש אגף משאבי אנוש במערך הכבאות, ותהיה האישה הראשונה בדרגת טפסר - המקבילה לאלוף בצה"ל. השר לביטחון הפנים ונציב כבאות והצלה שיבחו: "פורצת דרך. אין בחירה ראויה וחשובה מזו". פיסם אמרה בהתרגשות: "לא יודעת אם זה היה אפשרי לפני יותר מעשור"

אם ל-11 מבני ברק תעשה היסטוריה בכבאות והצלה
צוותי כיבוי אש בדרום צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

רחלי פיסם, אישה חרדית בת 55 מבני ברק, אם ל-11 ילדים וסבתא ל-18 נכדים, מונתה לראש אגף משאבי אנוש במערך הכבאות וההצלה ותועלה לדרגת טפסר, המקבילה לאלוף בצה"ל וניצב במשטרה. פיסם תהיה האישה הראשונה בדרגה זו. כך פורסם ב-ynet.

פיסם אמרה בהתרגשות כי ילדיה אמרו שהיא מקור לגאווה עבורם. "אחד התלהב פחות מהדרגה ויותר מהצ'קלקה על הרכב. זה הכי עניין אותו", ציינה למאיר תורג'מן ב-ynet. לדבריה, אתמול (שלישי) נודע לה שגברה על מועמדים טובים אחרים, חלקם מתוך מערך הכבאות וההצלה, ב"קרב" על התפקיד. "אישה בתפקיד כזה, במערך מבצעי-ביטחוני, ועוד לבושה במדים זו שבירת תקרת זכוכית גם כאישה וגם בתוך העיר בני ברק. לפני יותר מעשור אני לא יודעת אם זה היה אפשרי".

היא הוסיפה: "לפני שהתמודדתי על התפקיד זכיתי לברכתו של אחד מגדולי הרבנים של המגזר החרדי, נתן לי את ברכת הדרך. בנוסף התייעצתי עם בעלי והמשפחה והם דחפו אותי לממש את החלום שלי. השכנות והחברות אמרו שתהיה להן גאווה כשיראו אותי מגיעה במדים עם דרגת הטפסר הביתה".

פיסם שירתה בצה"ל בחיל האוויר בדרגת סרן, בעלת תואר ראשון מדעי החברה והרוח ותואר שני במדיניות ציבורית, בוגרת האוניברסיטה העברית.

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, שיבח את פיסם ואמר כי "אין בחירה ראויה וחשובה מזו. רחלי היא פורצת דרך ותהיה לאישה הראשונה שתזכה לדרגת טפסר. רחלי מסמלת בעיניי את מה שנפלא בישראל ואת השילוב של כל המגזרים במדינתנו".

נציב כבאות והצלה, רב-טפסר אייל כספי, הוסיף: "רחלי היא פורצת דרך כאישה הראשונה שתענוד את דרגות הטפסר ותהפוך לחלק מסגל הפיקוד הבכיר של מערך הכבאות". בשיחה עם ynet אמר כי הוא שמח שוועדת הבוחנים של אגף סגל בכיר בנציבות שירות המדינה בחרו בה פה אחד: "פיסם תעשה היסטוריה בכך שתהפוך לאישה הראשונה שתועלה לדרגת טפסר. במסגרת תפקידה, המצוי בלב העשייה הפיקודית, תידרש פיסם לבניין הכוח המבצעי והתאמתו לאיומים ולתרחישי הייחוס השונים בעידן של שינוי ומשבר אקלים עולמי כמו גם הפיכתו של מערך כבאות והצלה לגוף חירום מוביל המהווה נדבך מרכזי בתפיסת החוסן הלאומי".

 

כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד