כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פורסמו שמות של חיילים

איראן טוענת: המוסד חיסל 6 מסוכניו שכשלו

באיראן טוענים כי לאחר כישלון פעולת המוסד לחבל במרכז תעשייתי במדינה שהוביל למעצרם של כל פעיליו על ידי משרד המודיעין האיראני, "המשטר הציוני הרג לפחות 6 קצינים בולטים הקשורים לדסק האיראני במוסד". סוכנות הידיעות תסנים שדיווחה זאת, פרסמה שמות של חיילים ישראלים שמתו במספר תקריות שונות

איראן טוענת: המוסד חיסל 6 מסוכניו שכשלו
אילוסטרציה צילום: Unsplash

סוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית המקורבת למשטר האיראני, מדווחת כי "לאחר כישלון פעולת המוסד לחבל לפני חודש במרכז תעשייתי באיספאהאן שהוביל למעצרם של כל פעיליו על ידי משרד המודיעין האיראני, חיסל המשטר הציוני לפחות 6 קצינים בולטים הקשורים לדסק האיראני במוסד". האתר אף צירף תמונות של "המחוסלים" - כולל תמונה של קצין בכיר ישראלי שמת ממחלה - ואת השמות שלהם.

האיראנים לקחו שמות של חיילים, אזרחים ישראלים ואנשי מוסד שמתו מסיבות שונות, חלק מירי דו צדדי, חלק מסבוכים בבריאות, וסוכן מוסד אחד ששמו שורבב, נמצא מת בכלא. 'בחדרי חרדים' נמנע מלהביא את השמות מפאת כבוד הנופלים.

באיראן פרסמו כי המוסד חיסל קצין באגף המודיעין בחודש שעבר. הם לקחו מקרה שהתפרסם ביוני 2021 ועוסק בקצין באגף המודיעין בצה"ל, שהואשם בביצוע מעשים שפגעו בביטחון המדינה, מתוך מניעים אישיים. הוא נכלא בחודש ספטמבר 2020, ונמצא מת בתאו בבית הכלא הצבאי נווה צדק כתשעה חודשים לאחר כליאתו. על פרטי החקירה, האישום כנגד הקצין וחקירת נסיבות מותו הוטלו צווי איסור פרסום.

כמו"כ פרסמו כי קצין בכיר בצה"ל שנפטר ב-2021 מדום לב לאחר שהתמוטט הוא היה בכיר במוסד.

האיראנים פרסמו גם כי חיילת שנפטרה ביולי 2021 כתוצאה מאירוע רפואי יומיים לאחר שהתמוטטה בבה"ד 1, היתה בכלל סוכנת מוסד שהוצאה להורג לפני חודש כי כשלה בתפקידה במשימה באיראן.

הם פרסמו גם כי סוכן מוסד שנמצא מת ב-2019, למעשה נרצח על ידי המוסד כיוון שכשל במבצע של המוסד בחודשים האחרונים באיראן.

בנוסף פרסמו באיראן כי שני חיילים ישראלים שנהרגו מירי דו צדדי בינואר השנה, היו במשימה שכשלה באיראן בחודש האחרון ולכן המוסד הוציא אותם להורג.

בבאק יצחקי, עיתונאי בערוץ הטלוויזיה Iran International (איראן אינטרנשיונל) המהווה אופוזיציה למשטר האיראני, ומשדר לעשרות מיליוני איראנים בשפה הפרסית מלונדון, אומר כי "אין באיראן תקשורת אמיתית שיכולה להפריך את השקרים של האיראנים, המשטר מדכא את העם ואת החופש ואת התקשורת". יצחקי עצמו היה על הכוונת האיראנית כשסוכנים איראנים עקבו אחריו כאן בישראל.

בבאק יצחקי

בינואר השנה האיגוד הלאומי של עיתונאים בריטים ואירים גינה בהצהרה את המהלך של המשטר באיראן, לנסות לפגוע בכתב של ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' המשדר מלונדון ל-40 מיליון צופים באיראן, ומחזיק משרד בירושלים.

בהצהרה נאמר, כי "הרפובליקה האסלאמית ממשיכה לרדוף עיתונאים איראנים החיים בבריטניה, כולל אלו שעובדים בערוץ Iran International, (איראן אינטרנשיונל) וכאלה שעובדים בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC שמשדר גם בשפה הפרסית, וגם רודפת את משפחותיהם באיראן במשך יותר מעשור".

על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' משרד המודיעין האיראני ביקש מאחד מסוכניו לפנות למשרדי הערוץ, ולספק מידע שיכול לאיים על חייהם של עובדי הרשת בישראל.

איראן המוסד הישראלי חיילי צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד