כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חופש העיתונות נפגע

המשטרה זימנה את עורכת האתר שחשף את המעצרים

המשטרה במלזיה זימנה את עורכת האתר שפרסם לראשונה את המבצע של המוסד שנכשל במדינה. האתר דיווח, כי יותר משישה פלסטינים במדינה הם יעד של המוסד, מכיוון שהם "נחשבים לבעלי כישורים הנחשבים כאיום על ידי הישראלים"

המשטרה זימנה את עורכת האתר שחשף את המעצרים
אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה המלזית זימנה את עורכת האתר שחשף את פעולות המוסד במלזיה. פארה נאז קארים קיבלה אתמול (שלישי) טלפון מעוזר מפקח המשטרה פאיזל, שאמר לה להופיע במטה משטרת דאנג וואנגי היום בשעה 13:00 שעון מקומי. השוטר לא אמר מדוע היא זומנה לתחנה.

האתר NST חשף כיצד המבצע של המוסד לחטיפת שני פלסטינים אנשי חמאס ב-28 בספטמבר - נחשף.

חברי החולייה לפי הפרסום, הורכבו מקבוצת מקומיים, שפעלו לחטיפת שני פלסטינים אנשי חמאס. עם זאת, הפעילים הסתבכו במשימתם כשהצליחו ללכוד רק את אחד הפלסטינים כשהשני נמלט ומיד הגישו תלונה במשטרה. רק פעולה מהירה של המשטרה היא שהובילה לגילוי החולייה והחטוף.

המשטרה פשטה על בקתה בהולו לנגאט בבירה קואלה למפור, ונכנסה פנימה תוך כדי חקירה שביצעו שני גברים ישראלים באמצעות שיחת וידאו עם החוטפים והחטוף. הפלסטיני החטוף נמצא קשור לכיסא ומוכה קשות.

לאחר שהמקרה פורסם בהרחבה על ידי התקשורת המקומית, שר הפנים דאטוק סרי חמזה זאינדין, התחייב שהמקרה נמצא בטיפול. האתר גם פרסם כי המבצע שהשתבש אינו סוף התוכניות של המוסד על אדמת מלזיה. על פי הדיווח באתר שחשף את הסיפור, יותר משישה פלסטינים במדינה הם יעד של המוסד, מכיוון שהם "נחשבים לבעלי כישורים הנחשבים כאיום על ידי הישראלים".

העיתונאי המלזי הבכיר טאן סרי יוהאן ג'עפר קרא למשטרה, "לנהוג באיפוק, זהירות והבנה בטיפול בחשיפת המבצע הישראלי לחטיפת פלסטינים בעלי ערך גבוה". בהתייחס לדיווחים לפיהם עורכת האתר NST נקראה לתת הצהרה בנוגע לפרסום, הוא אמר כי יש לשבח את העיתון על חשיפת מבצע כזה.

"אין לסכן את זכותם של העיתונאים לשמש כעיניים ואוזניים של הציבור, יש לאפשר לה ולעמיתיה לפעול ללא חשש, במיוחד כאשר מדובר בעניינים של אינטרס לאומי וביטחון. אחרי הכול עיתונות חופשית היא קריטית כדי להבטיח דמוקרטיה מתפקדת", אמר בהצהרה.

יוהאן אמר כי זה מזעזע לדעת כיצד פועלים פעילים ישראלים במדינה. לדבריו, העובדה שהם מתכננים לחטוף כאן שני פלסטינים בעלי ערך גבוה מטרידה. "אנחנו אומה ריבונית ולאף מדינה, שלא לדבר על ישראל, אין את הזכות לפעול בנסיבות כאלה. שר הפנים והמשטרה חייבים להבטיח לציבור שפעולות חשאיות כאלה אינן מקובלות לחלוטין ויש לגנות אותן".

מפקד משטרת קואלה למפור, דאטוק עזמי אבו קאסים, אמר כי "בעיות בטיחות הן הסיבה לכך שפרטים מסוימים לא פורסמו". לדבריו, לאחר פרסום החטיפה, נחשפו לציבור גם שמות מסוימים של עדים. "נאמר לי על ידי השוטרים שלי שחלק מהעדים נחשפו, וזה משפיע על החקירות שלנו". כשנשאל אם זה נכון שהמוסד היה מעורב בחטיפת הפלסטיני, אמר כי המשטרה אינה יכולה לאשר את הנושא כרגע.

על פניית המשטרה לעורכת האתר NST, פארה נז קארים בעקבות החשיפה על פעולות המוסד, אמר עזמי כי מדובר בהליך רגיל. לדבריו, פארה זומנה היום למטה משטרת דאנג וואנגי רק כדי לסייע בחקירות המשטרה. "אנחנו לא חוקרים את העורך, אלא רק כדי לסייע בחקירה שלנו, כשעולות ספקולציות, זה משפיע על החקירות שלנו. אנחנו לא יודעים איך ומאיפה הם קיבלו את הפרטים", אמר.

מלזיה המוסד הישראלי חופש העיתונות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד