ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בדלתיים סגורות

אירופה תדון על העברת מל"טים איראניים לרוסיה

הפיקוד המבצעי של אוקראינה דרום הודיע כי הפילו הלילה 12 מל"טים איראניים מסוג שאהד-136. אוקראינה הזמינה מומחים מהאו"ם לבחון את המל"טים האיראניים המשמשים את רוסיה לתקוף מטרות אזרחיות אוקראיניות

אירופה תדון על העברת מל"טים איראניים לרוסיה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

מושל מחוז מיקולאייב, ויטלי קים, אמר כי הפיקוד המבצעי של אוקראינה דרום הודיע, כי כוחות אוקראינה הפילו הלילה (בין שלישי לרביעי) 12 מל"טים איראניים מסוג שאהד-136. לדברי קים, 11 מל"טים הופלו על ידי ההגנה האווירית ואחד נוסף נורה על ידי כוחות המשמר הלאומי. לטענת חיל האוויר האוקראיני, מאז היום הראשון שבו עשו הרוסים שימוש במל"טים איראנים 13.9, הם הפילו לפחות 220 מל"טים.

ארה"ב, בריטניה וצרפת מתכננות לדון בעברות נשק איראני לרוסיה בדלתיים סגורות של האו"ם, בישיבת מועצת הביטחון היום. כך אמרו דיפלומטים לרויטרס, לאחר שקייב האשימה את מוסקבה בשימוש ברחפנים איראניים נגד מטרות אזרחיות.

אוקראינה הזמינה מומחים מהאו"ם לבחון את המל"טים האיראניים המשמשים את רוסיה לתקוף מטרות אזרחיות אוקראיניות תוך הפרה של החלטת האו"ם. החלטה 2231 של מועצת הביטחון שאישרה את הסכם הגרעין עם איראן משנת 2015, ונאסר על איראן למכור נשק.

כזכור רוסיה שיגרה ביום שני עשרות מל"טים מסוג "קמיקאזה" כלי טיס בלתי מאוישים על אוקראינה, ופגעו בתשתיות, לפחות שמונה בני אדם נהרגו בבירה קייב. אוקראינה טוענת כי מדובר במל"טי תקיפה של Shahed-136 מתוצרת איראן, המל"ט נע לעבר המטרה ואז צונח במהירות ומתפוצץ. קייב הודיעה ביום שלישי כי היא תנתק את הקשרים עם איראן בגלל השימוש בהם.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד