כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפיגוע במעלה אדומים

הסתיים המצוד: המחבל שרצח חיילת במחסום שועפאט ביצע פיגוע נוסף - וחוסל

כשבוע וחצי לאחר שרצח חיילת ופצע מאבטח בכניסה למחנה הפליטים שועפאט, המחבל עודאי תמימי ניסה לבצע פיגוע ירי נוסף במעלה אדומים - וחוסל בידי מאבטחים | ראש הממשלה לפיד: "מברך את כוחות הביטחון. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל" | כל הפרטים

הסתיים המצוד: המחבל שרצח חיילת במחסום שועפאט ביצע פיגוע נוסף - וחוסל
פיגוע הירי במעלה אדומים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המחבל עודאי תמימי, תושב מחנה הפליטים שועפאט שרצח את החיילת נעה לזר הי"ד ופצע קשה מאבטח בפיגוע הירי לפני כשבוע וחצי במחסום שבכניסה למחנה הפליטים שועפאט, חוסל הערב (רביעי) לאחר שביצע פיגוע נוסף בכניסה למעלה אדומים. בפיגוע הערב נפצע באורח קל בלבד מאבטח בשנות ה-20 לחייו. מאז הפיגוע בשועפאט נערך מצוד נרחב אחר תמימי.

נעה לזר בת ה-18 מבת חפר, לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית, נרצחה בפיגוע שביצע תמימי במוצאי השבת שעברה במחסום שועפאט. היא הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה. בבית החולים הדסה עין כרם עדיין מאושפז המאבטח שנפצע פיגוע, דוד מורל. בבית החולים עדכנו בימים האחרונים כי מצבו אינו יציב, ומוסיף להיות קשה. הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה, בני משפחתו שוהים לצידו כל העת ומבקשים להתפלל לרפואתו - חיים דוד בן אסתר.

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הערב לחיסול המחבל ואמר: "מברך את כוחות הביטחון צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל".

"לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

משפחתה של נועה לזר הי"ד נתבשרה בביתה על חיסולו של המחבל המתועב על ידי המאבטחים במעלה אדומים וביקשה למסור לציבור: "משפחת לזר מודה לכוחות הביטחון צה"ל, שב"כ, מג"ב, משטרה צבאית והמאבטחים במחסומים, על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב, ועם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה. והמשפחה מודה גם לעם ישראל על התמיכה בה ברגעים קשים אלה".

כזכור מוקדם יותר הערב דווח כי מאבטח בשנות ה-20 לחייו נפצע בפיגוע ירי שאירע הערב בכניסה למעלה אדומים. המחבל, שהגיע למחסום ופתח באש, נורה על ידי המאבטחים - ונוטרל. כוחות משטרה וצבא גדולים הוזעקו למקום ומתחקרים את נסיבות הפיגוע.

המאבטח, שנפצע קל בלבד בידו, פונה לבית החולים שערי צדק בבירה. ממד"א נמסר כי הדיווח הראשוני על הפיגוע התקבל בשעה 20:08. "נסר על גבר שנפצע מירי, בדרך הר הבית סמוך לכיכר הכניסה למעלה אדומים", מסר הארגון. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ויפנו לבי"ח שערי צדק גבר בשנות העשרים במצב קל, בהכרה מלאה, עם פציעה ביד. המחבל נוטרל ונפגע".

מתנדב צוות הצלה, שוכי איינהורן שהגיע ראשון למקום סיפר: "הייתי בקרבת המקום ושמעתי את קולות הירי. רצתי מיד למקום האירוע, תוך כדי שדיווחתי על המקרה למוקד הלאומי של מד"א. אחרי שהסתבר לי כי ככל הנראה אין כרגע סכנה והמחבל נוטרל ונהרג במקום, ניגשתי לטפל במאבטח, צעיר כבן 20 שנפצע קל בידו ככה"נ מהירי".

פיגוע ירי חיסול מחבל פיגוע מעלה אדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד