כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הניסוי נכשל"

הולכים אחורה בזמן: תגידו ביי לרובוט השליחויות של פדקס

בפדקס מפסיקים את פיתוח הרובוטים המיועדים למשלוחים, העונים לשם רוקסו (Roxo) | רוקסו נבדק במיקומים שונים, לרבות ארה"ב, האמירויות ויפן. לפי פדקס, הרובוט תוכנן לנוע ברדיוס של 5-8 ק"מ ממרכזי משלוחים מקומיים | "רוקסו לא עמד בדרישות הנחוצות בטווח הקרוב", מסרה החברה

הולכים אחורה בזמן: תגידו ביי לרובוט השליחויות של פדקס
רובוט. אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת השליחויות "פדקס" הודיעה כי הפסיקו את פיתוח הרובוטים המיועדים למשלוחים, העונים לשם רוקסו (Roxo), כך דווח ב'כלכליסט'.

הפרויקט השאפתני שהשיקה ענקית השליחויות ב-2019 היה אמור להגיע לשלבי ניסוי מתקדמים עוד ב-2021, אבל נראה שפיתוחו לא הצליח להתקדם לרמה המאפשרת שימוש מסחרי שוטף.

למעשה הפרויקט פורסם לראשונה כשיתוף פעולה עם DEKA - יצרנית כיסאות גלגלים המבוססים על מערכות מרובות של גלגלים כדי לעלות ולרדת במדרגות וכדי להרים את המשתמש מגובה ישיבה לגובה העיניים.

גם רוקסו התבסס על מערכות מרובות של גלגלים כדי לטפס במדרגות ובעליות. המהירות המקסימלית של הרובוט עמדה על 16 קמ"ש והוא היה יכול להעביר פריטים במשקל של עד 45 ק"ג. בנוסף, הוא מסוגל לנווט אוטונומית בין מכוניות והולכי רגל בעזרת מצלמות וחיישנים. המפעילים האנושיים שימשו כדי לפקח על התנועות ושלו ולהרחיק אותו ממכשולים באופן ידני.

רוקסו נבדק במיקומים שונים, לרבות ארה"ב, האמירויות ויפן. לפי פדקס, הרובוט תוכנן לנוע ברדיוס של 5-8 ק"מ ממרכזי משלוחים מקומיים.

אחראי התחבורה של פדקס סרירם קרישנסאם הודיע השבוע לעובדים על סגירת הפיתוח של רוקסו. "אף שרובוטיקה ואוטומציה הם עמודי תווך של האסטרטגיה שלנו, רוקסו לא עמד בדרישות הנחוצות בטווח הקרוב", כתב להם. "אמנם אנחנו מסיימים את מאמצי המו"פ, אך רוקסו הגשים מטרה חשובה: הוא קידם במהירות את ההבנה שלנו בטכנולוגיית רובוטיקה".

 

פדקס רובוט שליחויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד