כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתן קרדיט לא נכון

מי חיסל את המחבל? ביקורת על יאיר לפיד

ראש הממשלה מודה ומברך את כוחות הביטחון שחיסלו את המחבל ללא התייחסות למאבטחים האזרחיים שבאמת חיסלו את המחבל וסיכלו אסון גדול | למרות הביקורת, לפיד לא מחק ולא תיקן

מי חיסל את המחבל? ביקורת על יאיר לפיד
יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ביקורת רבה מופנית בשעות האחרונות כלפי ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, שבהתייחסותו לפיגוע הירי בכניסה למעלה אדומים הודה לצה"ל, לשב"כ ולמשטרה על חיסולו של המחבל, בעוד האמת היא שמי שחיסלו את המחבל וסיכלו פיגוע קטלני אלה מאבטחים אזרחיים שמאבטחים את הכניסה ליישוב.

לפיד התייחס וכתב בחשבון הטוויטר שלו "מברך את כוחות הביטחון: צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור".

עוד בנושא:

פיגוע ירי בכניסה למעלה אדומים: מאבטח נפצע, המחבל נוטרל

הסתיים המצוד: המחבל שרצח חיילת במחסום שועפאט ביצע פיגוע נוסף - וחוסל

מסתער, פותח באש ומחוסל ע"י המאבטחים: תיעוד דרמטי מהפיגוע במעלה אדומים

תחקיר ראשוני: התושב זיהה את המחבל ודיווח: כך נמנע אסון בפיגוע הירי

כתבים צבאיים ופוליטיים ביקרו את הודעת לפיד שהחמיא לכוחות הביטחון במקום שבו דווקא כשלו, כאשר במשך שבוע וחצי ניהלו מצוד אחר המחבל שהצליח לצאת שוב משועפט לעבר פיגוע נוסף שבחסדי שמים הסתיים ללא נפגעים הודות לאזרח שראה את המחבל מתקרב לעמדת המאבטחים ומיהר עם רכבו אליהם כדי להתריע מפני האיום המתקרב.

גם יו"ר מפלגת 'העבודה' שרת התחבורה מרב מיכאלי כשלה בלשונה וכתבה תחילה: "‏שולחת חיזוקים למאבטחים הנמצאים כרגע במעלה אדומים שאיתרו וחיסלו ‏את המחבל שירה למוות בנועה לזר. בזכות ערנותם של המאבטחים באזור ‏נמנע פיגוע ירי שהיה יכול להיות נורא הרבה יותר. כולנו ביחד מאוחדים ומאוחדות נגד ‏הטרור". כעבור דקות מחקה מיכאלי את הנוסח וצייצה הודעה חדשה ללא המילה "שאיתרו".

מי שדווקא הפתיע הפעם הוא השר לביטחון פנים, עומר בר לב, שמעד בלשונו לא פעם, שפתח בשבחים למאבטחים וכך כתב: "שבחים למאבטחים במעלה אדומים שחיסלו את המחבל שהרג את סמלת נועה לזר ז"ל ופצע באופן קשה את המאבטח דוד מורל, שכולנו מתפללים להחלמתו. המאבטחים פעלו במהירות ובנחישות וסיכלו את המשך מסע ההרג של המחבל. נמשיך להיאבק בטרור בכל זמן ובכל מקום ונדע להגיע לכל מחבל. אני מאחל החלמה למאבטח שנפצע".

יאיר לפיד חיסול מחבל כוחות הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד