כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"חוסר אמון"

תלוי בתוצאות: החשש בוועדת הבחירות מפני 'הליכוד'

יו"ר ועדת הבחירות והמנכ"לית מביעים חשש מפני דה לגיטימציה שייעשו בליכוד במידה ותוצאות הבחירות לא יהיו לרוחם. החשש עולה מאופן התנהגותו והתנהלותו של נציג הליכוד בוועדה כבר בימים אלה עוד בטרם נפתחו הקלפיות | כל הפרטים

תלוי בתוצאות: החשש בוועדת הבחירות מפני 'הליכוד'
אילן בומבך ויצחק עמית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזיפה חריגה מצד יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית בנציג 'הליכוד' בוועדה עורך הדין אילן בומבך: "אני מקווה שמה שאנחנו רואים ממך זה לא חלילה התחלה של דה לגיטימציה מתוכננת לתוצאות הבחירות. אתה מלין על חוסר אמון ציבורי בהליך הבחירה, אבל שולחך (בנימין נתניהו ויריב לוין. ק.ע.) הם חלק ביצירה של חוסר האמון".

האמירה הקשה של השופט עמית שאותה חשף הכתב הפוליטי של גל"צ יובל שגב, הגיעה אחרי רצף בקשות וטענות שנציג 'הליכוד' עו"ד בומבך העלה לנשיאות הוועדה בזמן האחרון. בוועדה יש אמירות לפיהן הוא מעמיס עבודה, מפריע, ו"בונה קייס משפטי רחב לעתיד".

מנגד יש מבין חברי הוועדה שחושבים שיש הרבה סוגיות שצריך להתייחס אליהן באופן מסודר ורציני, וכי זכותו לבקש תשובות וזו תפקידה של הוועדה.

בומבך בחר שלא להגיב לפרסום. אולם מדובר ועדת הבחירות המרכזית נמסר לגל"צ: "איננו מגיבים על דיונים פנימיים של נשיאות הוועדה. אנו מצרים על ההדלפה רצופת אי הדיוקים".

עו"ד אילן בומבך בוועדת הבחירות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

הכתב יובל שגב  מציין כי ביקש שידייקו, בכל זאת - אמירה של נשיא העליון הבא השופט יצחק עמית שמעלה חשש כי 'הליכוד' נערך לטעון לגניבת הבחירות. אך הם לא רצו.

אולם מסתבר כי השופט אינו לבד. ממכתב ששלחה מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס לנציג 'הליכוד' עו"ד בומבך עולה כי גם היא חוששת שבליכוד ינסו לטעון אחרי הבחירות כי הן נגנבו במרמה וזאת במידה והתוצאות לא יהיו לרוחם.

במכתב כותבת אורלי עדס במענה לטענות שהעלה עורך הדין אילן בומבך: "בימים אלה אנו ‏מגוייסים כולנו לניהול יום הבחירות. ההתכתבות עמך מכבידה וגוזלת משאבי זמן שאינם ‏ברשותנו, במיוחד נוכח ריבוי המשימות וסד הזמנים הדוחק עקב חגי תשרי. בזהירות הראויה אציע כי בטרם תכתוב מכתבים שאין בהם ממש, תלמד באופן מלא את דיני ‏הבחירות ואת תהליכי הבחירות ותתייעץ עם בעלי ניסיון. ככל שנדרש, צוות הוועדה עומד לרשותך ונכון להשיב על כל פנייה ושאלה, על מנת ולמנוע פניות בכתב שאינן מבוססות לא ‏על הדין ולא על עובדה".

היו"ר השופט יצחק עמית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

‏"אני תקווה, עו"ד בומבך, כי אין בכוונתך לדרוש במהלך יום הבחירות, באופן תדיר, את כינוסה הדחוף של מליאת הוועדה או נשיאות הוועדה לקבלת החלטות בדבר הפסקת ‏ההצבעה בקלפיות באופן "סיטונאי". כאמור, סמכות זו נתונה לנשיאות הוועדה ויש לעשות בה שימוש במשורה, ואך ורק בנסיבות המפורטות בחוק. עוד אקווה כי תופסק הפצת ‏טענות כאלה ואחרות שאינן מבוססות, ולמצער, נשענות על אירועים לכאורה שהתקיימו ‏במערכות בחירות קודמות ורחוקות".

וזה הקטע הרלוונטי המיוחד: "כפי שציין יו"ר ועדת הבחירות בישיבת הנשיאות ‏'יאני מאוד-מאוד מקווה ומאמין שחלילה אנחנו לא רואים כאן איזה ניצנים של מה שעלול ‏להתפרש כדה-לגיטימציה מראש של תוצאות הבחירות. אני חושב שכולנו, כל מי שהציונות חשובה לו, הדמוקרטיה חשובה לו, המדינה הזאת חשובה לו, צריך להיזהר בדברים'". כך עדס לבומבך.

ועדת הבחירות המרכזית בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הליכוד יצחק עמית תוצאות אמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד