ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לקראת סערה

העירייה והשופט הציעו: תלמידות הציונות הדתית ישובצו במוסד החרדי

קבוצה של תלמידים בני הציונות הדתית מהעיר רמת גן נמצאת בבית מאז תחילת השנה. הסיבה: העירייה סירבה לחתום לתלמידים על אישור ללמוד בבית ספר בו חפצו מחוץ לעיר, כעת בעירייה מתכננים לשבץ את התלמידים דווקא במוסד חרדי, מה שצפוי לעורר סערה בעיר

העירייה והשופט הציעו: תלמידות הציונות הדתית ישובצו במוסד החרדי
בנות חרדיות. אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

קבוצת התלמידים שסיימו לימודים בבית הספר היסודי הממלכתי דתי ברמת גן ביקשו להמשיך את מסלול הלימודים בבית ספר של ציונות הדתית "למרחב" בעיר פתח תקווה שמזוהה עם הציבור החרד"לי ונמצא תחת פיקוח של המחוז החרדי במשרד החינוך, אך בעיריית רמת גן סירבו לחתום על אישור הנדרש ללימודי חוץ ו-13 התלמידים שסיימו את בית הספר היסודי ברמת גן נותרו בבית מאז תחילת שנת הלימודים, זאת ברקע סכסוך מתמשך בין העיריות.

במהלך החודש החולף ניהלו התלמידים מאבק משפטי במסגרתו פנו לבית המשפט בתל אביב בדרישה לכפות על העירייה לאפשר להם ללמוד במוסד החרד"לי בפתח תקווה, התלמידים טענו בבית המשפט שאין בעיר רמת גן מענה דומה המתאים להם ותואם לאורחות חייהם הדתי.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט ארז יקואל קיבל את טענת ההורים כי זכותם לקבוע את סוג המוסד החינוכי בו ילמדו ילדיהם, אך דחה את העתירה שדרשה לכפות על העירייה לאפשר להם ללמוד בעיר פתח תקווה והתבסס על טענת עיריית רמת גן כי בעיר יש מוסדות חרדיים שיכולים לתת מענה לתלמידות.

עם הכרעת הדין, קבוצת הבנים החליטה ללמוד בישיבה התיכונית בעיר ואילו שלושת הבנות דורשות מהעירייה לשבצן בבית הספר 'חורב' החרדי שתחת הנהלת החינוך העצמאי לבנות, בעיר. כעת העיריה צפויה לבקשת עו״ד חגי קורצוייל להוציא שיבוץ לתלמידות לבית הספר 'חורב' החרדי ותציב את מנהלי בית הספר בסיטואציה סבוכה.

מאיר קורצוויל, אביה של אחת הבנות אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו חושבים שבחינוך הילדים אסור להתפשר וכל תלמיד צריך ללמוד במקום שהכי מתאים לו מבחינה דתית ומבחינת ההשקפה. גם בית המשפט הסכים איתנו, אך נמנע מלחייב את רמת גן לאשר לנו ללמוד מחוץ לעיר כל עוד יש מוסד חרדי בעיר. משכך, פנינו להירשם למוסדות חורב מאחר וזה הרע במיעוטו מבחינתנו ומבחינת ההשקפה שלנו. אנחנו מקוים שיתייחסו שם גם לערכים הציוניים שברצוננו להנחיל לבנותינו ויגלו רגישות בנושא".

רמת גן סמינר אפליית תלמידות בית ספר חרדי חורב הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד