כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נידון ל-11 שנים

השר הישראלי שריגל עבור איראן חזר בתשובה ומבקש חנינה

שר האנרגיה לשעבר גונן שגב שהורשע לפני 4.5 שנים בריגול חמור עבור האיראנים ונשלח ל-11 שנים בכלא, מבקש כעת חנינה מהנשיא הרצוג בטענה שתרם בעבר למדינה וכי תנאי הכליאה שלו קשים מנשוא

השר הישראלי שריגל עבור איראן חזר בתשובה ומבקש חנינה
השר לשעבר גונן שגב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארבע שנים וחצי לאחר שנעצר ונשלח ל-11 שנות מאסר באשמת ריגול חמור למען איראן, שר האנרגיה לשעבר גונן שגב מבקש חנינה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. כך דווח ב'כאן 11'.

שגב בן ה-66 צפוי להסתמך בבקשת החנינה שלו על שני נימוקים עיקריים - תרומתו למדינה כקצין בצה"ל וכרופא והתנאים הקשים בכלא עבורו, מאחר והוא מוגדר כאסיר ביטחוני בשל ההרשעה בריגול.

פרקליטתו עורכת הדין חן מאירי מסרה: "צר לי שדבר הבקשה הרגישה הנוגעת לחירותו של אדם מוצאת עצמה לכלי תקשורת, אולם נוכח ההתנהלות השערורייתית של שב"כ ושב"ס שבגינם שגב מוחזק בתנאים של מחבלים, לא נותרה לו ברירה אלא לפנות לאפיק החנינה אל בית הנשיא כדי למצות את זכויותיות".

שגב הואשם בסיוע לאויב במלחמה, ריגול נגד מדינת ישראל, ניסיון ריגול ועבירות של מסירת ידיעה לאויב. על פי כתב האישום, הוא נפגש עם מפעיליו בכמה מדינות, בהן גם איראן, ומסר להם מידע על גורמי ביטחון. הוא הואשם שהעביר מידע שאליו נחשף כשר האנרגיה והתשתיות.

יצוין כי במהלך שהותו בכלא שגב חזר בתשובה ולפני כשנתיים הגיש תביעה נגד שירות בתי הסוהר לספק לו אוכל בכשרות בד"ץ מהדרין ובקשתו נענתה.

חנינה לנשיא בקשת חנינה גונן שגב ריגול מרגל איראני מרגל ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד