ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תעלול בחירות או אמיתי?

"הדרכים שלנו נפרדו" • שקד על היחסים עם בנט

האם זהו אחד מהקלפים האחרונים שלה כדי לנסות ולצלוח את אחוז החסימה? זה תחליטו אתם, אבל במילותיה שלה לעיני מצלמות 'חדשות 12' איילת שקד מסבירה לראשונה את יחסיה עם בנט שהסתיימו אחרי עשור כצמד פוליטי הכי נאמן | בארבע מילים: "בנט השתנה, אני לא"

"הדרכים שלנו נפרדו" • שקד על היחסים עם בנט
נפתלי בנט ואיילת שקד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משנה אסטרטגיה כדי לקרוץ למצביעי הימין או שזה אמיתי? תחליטו אתם. בראיון שהעניקה אמש (חמישי) יו"ר 'הבית היהודי' איילת שקד לעיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12' הגדירה את טיב היחסים שלה כיום עם שותפה הפוליטי לשעבר נפתלי בנט ואמרה: "מבחינה פוליטית הדרכים שלנו נפרדו. הממשלה הזו באמת השפיעה על בנט".

סגל שאל את שקד, האם היחסים ביניכם הם כמו שהם היו פעם? האם אתם עדיין תאומים סיאמיים כמו שהיה בעשור האחרון? "לא, האמת שלא", אומרת שקד ומבהירה אולי לראשונה ש"המצב השתנה. הוא בדיוק אמר לא מזמן שהוא נכנס לממשלה אדם אחד ויצא אדם שונה, ואני נכנסתי לממשלה אדם אחד ויצאתי אותו בן-אדם. אז האמת שמבחינה פוליטית הדרכים שלנו נפרדו. בנט, בסיטואציה שנוצרה, הממשלה הזו באמת השפיעה עליו, הוא לא מסתיר את זה, הוא מדבר על זה גם איתי, עם אנשים. הוא אומר: 'אני היום מסתכל... באמת מסתכל על הדברים, על סדרי העדיפויות אני מסתכל אחרת'".

שרת הפנים איילת שקד מספרת על הרגע שבו התעדכנה טלפונית בעודה בביקור מדיני במרוקו כי נפתלי בנט החליט לפרק את הממשלה ולצאת לבחירות. "תראה, אני כמה שבועות לפני מרוקו, עובדת כדי להקים ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, זה היה סוד גלוי בכנסת, גם בנט ידע, הוא עודכן. זה לא היה סוד, לא עשיתי שום דבר מאחורי גבו. אני עולה על מטוס, נוחתת, נכנסת לסיור במסגד, מתקשר אלינו על הצג ראש הממשלה, אני עונה לו 'מה קרה?', הוא אמר: 'איילת, תקשיבי, החלטתי לפרק את הממשלה במקום שיפרקו לי אותה ואני מעביר את השלטון ליאיר לפיד'".

בנט בקלפי. צילום: גילי יערי, פלאש 90.

"אמרתי לו 'מה?! למה אתה מעביר את השלטון ככה ליאיר לפיד?'", מספרת שקד לראשונה ומוסיפה, "ואז הבנתי שהוא גם נתן את השלטון על מגש של כסף ליאיר לפיד וגם אנחנו כבר לא נוכל יותר להקים ממשלה חלופית, ממשלת ימין חלופית".

כשהיא נשאלת האם היא כועסת על בנט, שקד אומרת לעמית סגל בראיון כי "זה יותר מורכב מכועסת, אתה יודע, אני כועסת על הרבה דברים. הייתה לנו שיחה לא פשוטה במהלך ככה... אני חושבת שזה היה 8 חודשים לתוך הממשלה, במהלך הממשלה עצמה. אני זוכרת שאמרתי לו, אני נלחמתי כל הזמן, כל הזמן, קרב שוחות על מה שחשוב לימין ולציונות הדתית והמשכתי לייצג את הציבור שלי ונלחמתי. אמרתי לו: 'תקשיב, אני מרגישה שהדברים האלה כבר פחות חשובים לך', הוא אמר לי: 'נכון, אני כבר מתעסק בדברים אחרים, דברים של כלל עם ישראל' ב... אתה יודע, בטרמינולוגיה אחרת. כשלהרבה אנשים הסמל של הדבר הזה הוא היה 'נאום הגדה המערבית' שלו".

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט מסר בתגובה לראיון ב'חדשות 12': "רה"מ לשעבר בנט הקפיד עד כה לא להתייחס לקמפיינים. הוא גאה בכך שהיה עיקבי בעמדותיו הלאומיות, ושמר על האינטרס הישראלי בכל צומת דרכים, תוך שראה עצמו כראש ממשלה של כל עם ישראל, ולא של מגזר מסוים. האיבה הפנימית מסכנת את ישראל ויש להתגבר עליה, וללמוד לחיות ביחד. דרכם המשותפת הסתיימה, אך בנט מעריך את איילת שקד ואת תרומתה".

מתוכן הדברים של השניים ניתן להסיק שנפתלי בנט ובני משפחתו לא יצביעו בבחירות הקרובות לאיילת שקד וניתן להעריך כי יצביע ל'מחנה הממלכתי' של בני גנץ שכולל ברשימה את מתן כהנא שעמד לצידו של בנט ברגעיו הקשים שבהם הממשלה מטה ליפול, התפטר מתפקיד השר לשירותי דת ונותר ללא המשרה וגם נותר איתן בדעתו שנתניהו לא ראוי לחזור לראשות הממשלה בניגוד לשקד שתומכת בחזרת נתניהו ומתכוונת להמליך אותו במידה ותצלח את אחוז החסימה.

בחירות לכנסת ה-25 איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד