כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עתיד לוט בערפל

שבוע לסגירת עסקת טוויטר: מאסק מתכוון לפטר 75% מהעובדים

עיתון ה'וושינגטון פוסט' מפרסם כי בכוונתו של המיליארדר לבצע קיצוצים קשים בטוויטר, אם אכן ירכוש אותה עד לסוף השבוע | העסקה לרכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר צפויה להיסגר עד יום שישי הבא

שבוע לסגירת עסקת טוויטר: מאסק מתכוון לפטר 75% מהעובדים
אילוסטרציה צילום: unsplash

אלון מאסק מתכנן לקצץ משמעותית את כוח העבודה בטוויטר, זאת אם אכן ירכוש את הרשת החברתית, כך לפי דיווח בוושינגטון פוסט. מאסק אמר ככל הנראה למשקיעים פוטנציאלים כי לאחר השלמת העסקה הוא מתכוון לקצץ 75% מכוח העבודה בחברה המעסיקה 7,500 עובדים.

על פי הדיווח שהובא ב'כלכליסט', העסקה לרכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר צפויה להיסגר עד יום שישי הבא לאחר מאבק משפטי שנמשך כשלושה חודשים בין שני הצדדים.

באפריל הגיש המיליארדר את הצעת הרכישה, אך ביולי הודיע כי הוא חוזר בו והאשים את טוויטר בהסתרת מידע לגבי המספר הממשי של החשבונות המזויפים בפלטפורמה. בטוויטר הגיבו בתביעה שבה דרשו לחייב את מאסק – האיש העשיר בעולם – להשלים את הרכישה. הפיתול הנוסף בעלילה הגיע בחודש שעבר אז הכריז מאסק כי הוא כן מתכוון לרכוש את טוויטר.

לפי הדיווח, בטוויטר אמנם תכננו קיצוץ בעובדים, אך התוכנית של מאסק היא הרבה יותר נרחבת. ברשת החברתית תכננו לצמצם את עלות המשכורות בסביבות 800 מיליון דולר עד השנה הבאה ללא קשר לעסקה, כשהכוונה היא למעשה לפטר כרבע מהעובדים.

עם זאת, מומחים הזהירו שפיטורים בסדר גודל כפי שמאסק מתכנן יגדילו בסופו של דבר את הסיכוי לפריצות ופרסום תכנים פוגעניים בפלטפורמה. "קיצוץ של 75% בכוח האדם יצביע לפחות בתחילה על תזרים מזומנים חזק יותר ורווחיות, דברים שאטרקטיביים למשקיעים שמעוניינים להיכנס לעסקה", הגיב האנליסט דן אייבס מ- Wedbush, "עם זאת, אי אפשר לקצץ כל הדרך לצמיחה".

טוויטר אלון מאסק פיטורי עובדים גל פיטורים סבב פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד