י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ללמוד את הטכניקה

ארה"ב בדקה הריסות של מל"ט איראני שרוסיה השתמשה באוקראינה

ארה"ב בדקה הריסות של מל"ט איראני שרוסיה השתמשה בו נגד אוקראינה. מידע כזה חיוני לארצות הברית ובעלות בריתה לזהות טוב יותר ולבסוף לנטרל את כלי הטיס הבלתי מאוישים שמגיעים מאיראן. המל"טים מתוצרת איראן משוגרים משלושה בסיסים צבאיים רוסיים בקרים וממקום נוסף בבלארוס

ארה"ב בדקה הריסות של מל"ט איראני שרוסיה השתמשה באוקראינה
ארטילריה אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ארה"ב בחנה את הריסות המל"טים מתוצרת איראן שהופלו באוקראינה, וגילתה מידע חיוני לגבי כלי הטיס הבלתי מאוישים שרוסיה שלחה לעבר התשתית הקריטית של המדינה, כך לפי שני גורמים אמריקאים ששוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'.

מידע על מבנה המל"טים והטכנולוגיה של המל"טים עשוי להיות חיוני בסיוע לארצות הברית ובעלות בריתה, לזהות טוב יותר ובסופו של דבר להביס אותם לפני שהם יגיעו ליעדים שלהם. גורמים רשמיים אמרו כי התהליך היה כבר בעבר, כדי לחקור כלי נשק שהיו בשימוש ארגוני טרור שאיראן חימשה בסכסוכים במזרח התיכון.

כלי הטיס הבלתי מאוישים שלקחו חלק בהתקפות השבוע על הבירה האוקראינית, קייב, תקפו תחנות כוח ומבנים חשובים אחרים, מעל 10 נהרגו. השימוש בהם על ידי כוחות רוסים הדגיש את הקשרים ההולכים וגדלים בין מוסקבה לטהראן, והדאיג את מנהיגי המערב שהסנקציות וצעדי הענישה הכלכליים האחרים שלהם, פגעו באופן דרסטי ביכולתו של פוטין לחדש את צבאו לאחר שמונה חודשי מלחמה.

המל"טים מתוצרת איראן משוגרים משלושה בסיסים צבאיים רוסיים בקרים וממקום נוסף בבלארוס, כך אמר גורם אוקראיני. הבית הלבן אישר ביום חמישי דיווחים קודמים כי טהראן שלחה יועצים לאזורים שבשליטת רוסיה, שם הם סיפקו למפעילים רוסים הדרכה טכנית, אוקראינה מנסה ליירט את המל'טים, אך חלק מהם מצליחים לפגוע בתשתית חיונית באוקראינה, כמו תחנות כח וחשמל.

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי "מספר קטן יחסית של מומחים וטכנאים איראנים נמצאים בקרים כדי לעזור לרוסים להשתמש במל"טים בצורה טובה יותר". הרוסים מטיסים את המל"ט, והאיראנים מסייעים.

"גם איראן וגם רוסיה ממשיכות לשקר בעניין", אמר קירבי, אבל "העובדה היא כזו: האיראנים כעת מעורבים ישירות בשטח ובאמצעות אספקת נשק הורגים אזרחים והורסים תשתיות באוקראינה". לדבריו, ארה"ב, יחד עם שותפות ובעלות ברית, פועלת באמצעות סנקציות על האחראים בהעברת מל"טים.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים ארה''ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד