כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מהכביש - למל"ט

זו הסיבה שהרוסים גונבים מצלמות מהירות בשוודיה

יותר מ-100 מצלמות מהירות הושחתו ונבזזו באזורים שונים בשוודיה מאז סוף אוגוסט. משטרת שבדיה מאשרת את הגניבות ואומרת כי היא חוקרת אותן. לא ברור אם המצלמות הן גם חלק ממל"טים איראניים שרוסיה משגרת לאחרונה על ערי אוקראינה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מצלמות מהירות נמצאו הרוסות בשוודיה בחודשים האחרונים, כך מדווח העיתון השבדי Aftonbladet. ממשלת שוודיה חושדת שרוסיה משתמשת בציוד הגנוב למלחמה באוקראינה, הרוסים על פי החשד, מתקינים את המצלמות על מל"טים שתוקפים את אוקראינה.

על פי הדיווח, ביום רביעי האחרון נגנב ציוד יקר ערך ממערכת של שתי מצלמות מהירות באזור מצפון לשטוקהולם. יותר מ-100 מצלמות מהירות הושחתו ונבזזו באזורים שונים בשוודיה מאז סוף אוגוסט, כך מדווח העיתון השוודי. משטרת שבדיה אישרה את הגניבות ואומרת כי היא חוקרת אותן.

משרד ההגנה האוקראיני פרסם בעבר סרטון של רחפן רוסי שהתרסק, בסרטון נראית מצלמת קאנון מחוברת לרחפן, סוג המצלמה היה דומה למצלמות המשמשות במצלמות מהירות שוודיות. "הבנייה החובבנית דווקא מוצלחת", כך לפי העיתון Aftonbladet.

רוסיה תשתמש במל"טים עם המצלמות כדי לאתר כוחות אוקראינים. לא ברור אם המצלמות הן גם חלק ממל"טים איראניים שרוסיה משגרת לאחרונה על ערי אוקראינה. מצלמות המהירות ההרוסות עולות לשבדיה הרבה כסף. מצלמת מהירות עולה כ-250,000 קרונות שוודיות, יותר מ-22,700 יורו.

מלחמת אוקראינה רוסיה שוודיה מצלמות מהירות איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד