כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר חודש של שקט

סוריה טוענת כי יירטה מתקפת טילים ישראלית מעל דמשק

סוריה הודיעה בשבת כי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה יירטו מתקפת טילים ישראלית מעל דמשק והאזור הדרומי של דמשק. כך דווחה התקשורת הממלכתית. שברי טילים ששיגר מערך הנ"מ הסורי בניסיון להדוף את המתקפה נחתו בלא מעט אזורים בפרברי דמשק

סוריה טוענת כי יירטה מתקפת טילים ישראלית מעל דמשק
התקיפה בסוריה צילום: צילום מסך

התקשורת הסורית דיווחה בשבת, כי ההגנה האווירית הסורית יירטה מתקפת טילים ישראלית מעל הבירה דמשק ואזור דרום סוריה בליל שבת, ונשמעו פיצוצים בסביבת הבירה, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, ארגון אופוזיציוני שמקום מושבו בבריטניה, דיווח בשבת כי במהלך התקיפה הישראלית שוגרו שני טילים לעבר בסיס הגנה אווירית של צבא סוריה וטיל לעבר מתקן צבאי אחר בחלק הדרומי של דמשק. נטען כי גם שוגרו כמה טילים לעבר האזור של נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. עם זאת, לפי שעה, אין אישור רשמי לכך שנמל התעופה היה היעד של התקיפה המדוברת.

בדיווח נטען כי שברי טילים ששיגר מערך הנ"מ הסורי בניסיון להדוף את המתקפה נחתו בלא מעט אזורים בפרברי דמשק. לרשתות החברתיות הסוריות הועלו תיעודים כביכול של שברי הטילים.

התקיפות הישראלית הן הראשונות בסוריה מזה יותר מחודש, וכוונו למשלוח נשק איראני וכן לנמל התעופה של דמשק. בתקיפה המיוחסת לישראל סביב דמשק נהרגו חמישה חיילים בחודש שעבר. בחודש יוני האחרון תקיפות אוויריות המיוחסות לישראל הוציאו את שדה התעופה של דמשק משירות למשך כמעט שבועיים.

תקיפה בסוריה חיל האויר דמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד