י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נתעקש בהסכם הקואליציוני"

סמוטריץ' פותח חזית עם החרדים בדרישה: רב ראשי ציוני דתי

חזית חדשה בגוש הימין? התוצאות עדיין לא ידועות, המשא ומתן טרם החל, אבל כבר אפשר לקבוע כעת מה הם הקשיים שיתעוררו ויקשו על הקמת ממשלת ימין • ב'ציונות הדתית' מצהירים: נתעקש במו"מ למנות רב ראשי מהמגזר הדתי לאומי | הסיפור המלא בפרסום ראשון

סמוטריץ' פותח חזית עם החרדים בדרישה: רב ראשי ציוני דתי
דרעי, סמוטריץ', גפני צילום: פלאש 90

עוד בטרם ידוע אם יושג 61 להקים ממשלה, ב'ציונות הדתית' מהרים לתפור חליפות ופותחים חזית מול הסיעות החרדיות, מהלך שעלול להקשות על הקמת ממשלת ימין.

בכנס פעילים הערב (מוצאי שבת) חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התייחס לדרישות דת-ומדינה של מפלגתו והצהיר שידרוש בהסכמים הקואליציוניים, מינוי רב ראשי מהציונות הדתית.

בתיעוד מהמפגש שהתקיים בזום והגיע לידי 'בחדרי חרדים', יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' נשאל לגבי מינוי רב ראשי מהמגזר הדתי לאומי והצהיר: "חד משמעית נתעקש על זה, זה פשוט - לפחות אחד מהשניים צריך להיות ציוני דתי".

"זה לא קרה בעבר בגלל כל מיני מחלוקות פנימיות בתוכנו, צריך לפעול לזה שיהיה מועמד מוסכם על כולם ואותו נקדם", אמר בשיחה ואף הצהיר: "נתעקש על זה גם בהסכם הקואליציוני".

סמוטריץ' חזר גם על ההצהרה שלו, אותה פרסמנו בעבר, כי מפלגתו תדרוש את תיק הדתות אם תהיה גדולה מש"ס: "בכשרות ובגיור פרסמנו תוכניות מה הבעיה מה ומה הפתרונות, למה מה שכהנא קידם היה טעות".

"אנחנו הולכים להתעקש על הפתרונות, אני מקווה שנהיה גדולים וחזקים ונוכל לתבוע לנו את תיק הדתות, אבל גם אם לא נשים יד על ההגה", סיכם.

בצלאל סמוטריץ' רב ראשי בחירות לכנסת ה-25 הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד