כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יוכל לערער

ארבעה חודשי מאסר ליועצו לשעבר של טראמפ

סטיב באנון, מי שהיה יועצו של טראמפ נידון לארבעה חודשי מאסר, לאחר שזלזל בוועדת בית הנבחרים שחקרה את המהומות ב-6 בינואר בקפיטול האמריקאי. השופט הטיל קנס של 6,500 דולר כחלק מהעונש

ארבעה חודשי מאסר ליועצו לשעבר של טראמפ
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

סטיב באנון, בן ברית ותיק של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, נידון ביום שישי האחרון לארבעה חודשי מאסר, לאחר שהתעלם מזימון של וועדת בית הנבחרים שחקרה את המהומות ב-6 בינואר בקפיטול האמריקאי. השופט איפשר לבנון להישאר חופשי עד לערעור וכן הטיל עליו קנס של 6,500 דולר כחלק מהעונש.

באנון הורשע ביולי בשני סעיפי זלזול בקונגרס: האחד בגין סירוב לתת הצהרה והשני בגין סירוב לספק מסמכים. השופט קרל ניקולס גזר את גזר הדין לאחר שאמר שהחוק קובע שביזיון הקונגרס מחייב לפחות חודש אחד מאחורי סורג ובריח. עורכי דינו של באנון טענו שהשופט יכול היה לגזור עליו מאסר על תנאי במקום זאת. התובעים ביקשו לשלוח את באנון לכלא למשך שישה חודשים.

התובעים טענו שבאנון, בן ה-68, ראוי לעונש ארוך יותר מכיוון שהוא ניהל "אסטרטגיה בחוסר תום לב" והצהרותיו הפומביות בזלזול בוועדה עצמה הבהירו שהוא רוצה לערער את המאמץ שלהם להגיע לחקר האמת. באנון פוטר מהבית הלבן ב-2017 והיה אזרח פרטי כששוחח עם הנשיא דאז לפני המהומה. כזכור לאחר הבחירות ב-2020, טראמפ שהפסיד עודד את תומכיו לפרוץ לקפיטול בנסיון למנוע את הכרזת תוצאות הבחירות, סטיב באנון היה חלק מהאנשים איתם טראמפ התייעץ באותם ימים.

כשנכנס לבית המשפט ביום שישי, אמר באנון לעיתונאים "המשטר הבלתי לגיטימי הזה, יום הדין שלהם הוא ב-8 בנובמבר כאשר ממשל ביידן יסתיים". באנון לא דיבר במהלך הדיון, ואמר רק לשופט: "עורכי הדין שלי ידברו בשבילי". באנון גם עומד לדין בתיק נפרד בקשר להלבנת הון, הונאה וקשירת קשר הקשורים לקמפיין "אנחנו בונים את החומה". התובעים אומרים שבאנון הבטיח לתורמים שכל הכסף שייתרם, יוקדש לבניית חומה בגבול ארה"ב-מקסיקו, אך במקום זאת היה מעורב בהעברת מאות אלפי דולרים לגורמים שונים.

סטיב באנון דונלד טראמפ מאסר ארה''ב מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד