כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחלה נדירה

צעיר ששחה בנהר מת מ'אמבה אוכלת מוח'

נער ששחה בלאס וגאס מת לאחר ש'אמבה' נכנסה לו לתוך האף. אפידמיולוג טוען שהמחלה "מאוד מאוד נדירה" אך גם מאד מסוכנת. האמבה מדביקה אנשים רק על ידי כניסה לאף ונדידה למוח, וזה כמעט תמיד מסתיים בצורה קטלנית

צעיר ששחה בנהר מת מ'אמבה אוכלת מוח'
אמבה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר מותו של נער באזור לאס וגאס ארה"ב כתוצאה מ'אמבה אוכלת מוח' שנכנסה לו לתוך האף, אומרים מומחים כי המקרה "צריך לעורר זהירות, אך לא צריך להיכנס לפאניקה". האמבה מדביקה אנשים רק על ידי כניסה לאף ונדידה למוח. זה כמעט תמיד קטלני.

"זה מושך את תשומת הלב של אנשים בגלל השם", אמר בריאן לאבוס, אפידמיולוג לבריאות הציבור לשעבר בלאס וגאס. "אבל זו מחלה מאוד מאוד נדירה". המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC) מנה רק 154 מקרים של זיהום ומוות מהאמבה בארה"ב מאז 1962, אמר לאבוס, המלמד בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת נבאדה, לאס וגאס.

הוא אמר כי כמעט מחצית מהמקרים היו בטקסס ובפלורידה. רק אחד דווח בנבאדה לפני השבוע. "לא הייתי אומר שיש סכנה לזה", אמר לאבוס. "אנשים צריכים להיות חכמים לגבי זה כשהם נמצאים במקומות שבהם באמת חיה האמבה הנדירה הזו".

"זה לא יכול להדביק אנשים ואינו מופץ מאדם לאדם", נמסר מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן ה-CDC. אך הומלץ לאנשים להימנע מקפיצה או צלילה לתוך גופי מים חמים, במיוחד במהלך הקיץ, ולהחזיק את הראש מעל המים במעיינות חמים, כך דווח ה'גארדיאן'.

"זה 97% קטלני אבל 99% ניתן למניעה", אמר דניס קייל, פרופסור למחלות זיהומיות וביולוגיה תאית ומנהל המרכז למחלות טרופיות ועולמיות מתעוררות באוניברסיטת ג'ורג'יה. "אתה יכול להגן על עצמך על ידי לא לקפוץ למים עם האף בתוך המים, או להשתמש באטמי אף".

אמבה הוא טפיל נפוץ, הקיים גם בארץ וגורם לזיהומים במערכת העיכול. הטפיל נמצא בדרך כלל במים מתוקים חמים כמו אגמים ונהרות, בדרך כלל האמבה נכנסת דרך האף ועוברת דרך הסינוסים אל המוח.

לאס וגאס מניעת מחלות נהר ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד