ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הסית נגד יהודים

אנטישמי שעמד בראש מפלגה הורשע ונידון לשנת מאסר

קנדה: מנהיג מפלגת הימין הקיצוני לשעבר הורשע בהסתה וקיבל שנת מאסר בכלא על "קידום שנאה". המנהיג לשעבר ירצה עוד חמישה חודשים בכלא לאחר קיזוז תקופת מעצרו. לאחר שחרורו הוא קיבל גם עונש שנה מאסר על תנאי

אנטישמי שעמד בראש מפלגה הורשע ונידון לשנת מאסר
טראוויס פטרון צילום: צילום מסך

מנהיג המפלגה הלאומית הקנדית לשעבר, טראוויס פטרון, נידון לשנת מאסק בגין "קידום שנאה בכוונה נגד יהודים". כמו כן, עליו להימנע מלפרסם פוסטים על יהודים במשך שנה לאחר סיום עונשו, כך קבע השופט ניל רוברטסון ביום חמישי האחרון, כך דיווחה התקשורת המקומית.

פטרון, שייסד את המפלגה הגזענית שקידמה מצע נגד מהגרים ומיעוטים נוספים ב-2019, נמצא אשם במשפט בחודש שעבר לאחר שחבר מושבעים דן בנאשם במשך כשעה. גזר הדין סיים סאגה שהחלה כאשר הגבר האנטישמי פרסם סרטון אנטישמי ב-2019.

פטרון, פרסם סרטון ובו הוא מכנה את היהודים כ"השבט הטפילי" שלטענתו שולט בתקשורת ובבנק המרכזי של קנדה. "מה שאנחנו צריכים לעשות, אולי יותר מהכל, זה להסיר את האנשים האלה אחת ולתמיד מהמדינה שלנו", אמר פטרון בסרטון, כשהוא מדבר ישירות למצלמה. הוא הואשם ב"קידום שנאה בכוונה נגד קבוצות מיעוט".

ג'יימה קירזנר-רוברטס, מנהלת מדיניות במרכז ידידי שמעון ויזנטל, אמרה שזה מטריד שלקח שלוש שנים מתחילת החקירה כדי לפתור את התיק. "מה שמדאיג באמת במקרה הזה הוא כמה זמן זה לקח, מהרגע הראשון שבו ראיתי את החומר של פטרון לפני מספר שנים והגעתי לראשונה למשטרה עם החששות שלנו, ועד היום", אמרה.

קירזנר-רוברטס אמרה כי ארגון זכויות האדם יהודי קנדי מרוצה מגזר הדין של השופט. מחוץ לבית המשפט ביום חמישי, התובע ריאן סניידר, אמר שחשוב להעמיד לדין אנשים שמפרסמים דברים כמו שפרסם הנאשם פטרון. "אנחנו עוסקים רק במילים אבל יש לזה השפעה על אנשים", אמר.

פטרון שכבר נמצא במעצר בשל פשע שלא קשור למקרה האנטישמי, ישתחרר בעוד חמישה חודשים, הזמן שהוא נמצא במעצר לפני גזר הדין קוזז, כמו כן הוא קיבל עונש של שנת מאסר על תנאי. כמו כן מפלגתו נסגרה ב-31 במרץ בשל אי עמידה בחוקי מפלגות.

קנדה אנטישמיות בקנדה שנת מאסר הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד