כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מה נרוויח

כוונו את השעונים: שעון החורף כבר כאן - כל מה שחשוב לדעת

במוצאי שבת ה-30 לאוקטובר, ה' חשוון, בשעה 02:00 לפנות בוקר, יזיזו אזרחי ישראל את המחוגים שעה אחת אחורה, לשעה 01:00 | שעון החורף יסתיים ב-יום שישי, ה-25 למרץ בשעה 02:00 - אז נזיז את המחוג שעה אחת קדימה

כוונו את השעונים: שעון החורף כבר כאן - כל מה שחשוב לדעת

ישראל עוברת לשעון חורף: שעון הקיץ תשפ"ג - 2022 מסתיים בסוף שבוע הקרוב בלילה שבין מוצאי שבת, ד' חשון תשפ"ג 29.10.2022 ליום ראשון, ה' חשון תשפ"ג, 30.10.2022. בשעה 02:00 לפנות בוקר יש להזיז את המחוגים שעה אחת לאחור לשעה 01:00.

שעון הקיץ יחל שוב אור ליום שישי, ב' ניסן תשפ"ג, 24.3.2023. 

לפי חוק קביעת הזמן, כמדי שנה, ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר, מזיזים את השעון בישראל שעה אחורה. זמן זה נקרא "שעון חורף" והוא אחד משני הזמנים שיש נהוג להשתמש בישראל. שעון החורף מסתיים כמדי שנה ביום שישי האחרון של חודש מרץ שבו מזיזים את השעון שעה קדימה, זמן זה נקרא "שעון קיץ".

למעשה, שעון החורף אינו מיועד רק כדי "להרוויח" שעת שינה כמו שאולי נהוג לחשוב, אלא שינוי השעות בין הקיץ לחורף יכול להתאים את פעילות בני האדם לשעות האור והחושך. בקיץ למשל, אנו מרוויחים שעת אור מאוחרת, ובחורף אנו מתעוררים בדרך כלל בשעות שבהן השמש מתחילה לזרוח. כך לא מתפספסות שעות חיוניות לניצול על ידי האדם או המשק. המשך לשעון הקיץ יכול חיסכון בחשמל בשנה אחת בעלות של מאות מיליוני שקלים.

שימו לב שהשעונים והמכשירים הדיגיטליים יתעדכנו באופן אוטומטי, אך יש לבצע את שינוי השעה בשעוני המחוגים וגם בשעוני השבת.

מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש מציין כי "שעון הקיץ שמסתיים בסוף השבוע נמשך השנה 210 יום, ושעת האור הנוספת בשעון הקיץ הארוך תרמה לאזרחי המדינה, לכלכלה ולמסחר. שעון החורף שיחל בסוף שבוע הקרוב יסתיים לקראת חג הפסח הבא. אני מאחל לאזרחי ישראל חורף טוב ובריא".

 

 

 

שעון חורף חורף הזזת השעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד