כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נושא פנים איראני"

מומחה לאיראן טוען: זו הסיבה שישראל לא קשורה למתקפת הסייבר

לאחר שקבוצת אקרים הציפו מסמכים סודיים ואפילו סרטון מתוך הכור הגרעיני האיראני, מומחה לאיראן וממקימי יחידת דובר צה"ל בפרסית, התראיין ל-103FM הסביר את משמעות הפריצה וטוען: "כל יום אתר אחר באיראן נופל. נחשפו הרבה מאוד מסמכי שוחד"

מומחה לאיראן טוען: זו הסיבה שישראל לא קשורה למתקפת הסייבר
אילוסטרציה צילום: unsplash

בני סבתי, מומחה לאיראן וממקימי יחידת דובר צה"ל בפרסית, התראיין הערב (ראשון) לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM והתייחס לדווח של קבוצת ההאקרים Black Reward שפרסמה אמש פרטים חסויים על תכנית הגרעין האיראנית: "אנחנו נמצאים כבר חמישה שבועות, שזה אירוע מאוד חריג, במחאות מתמשכות. לסטודנטים יש כל מיני תופעות חדשות, גם דרך אומנות וגרפיטי וכו' וגם דרך פריצות בתחום הסייבר - כל יום אתר אחר באיראן נופל".

"במסגרת הזאת פגעו בעוד מוסד ועוד יסוד של המשטר האיראני - סוכנות האנרגיה האטומית שלהם. זה נכון במבט ראשון, אתה אומר 'אוקיי זה חשוב אולי לישראל שיש לה אינטרס וכו'' אני אישית לא חושב שזה ככה כי בסוף הסוכנות לאנרגיה אטומית שלהם היא דווקא גוף מוכר, מפוקח. אגב, ישראל כבר חטפה את מסמכי הגרעין היא כנראה לא צריכה יותר ממה שיש", טען.

לדבריו, "האיראנים, צריך להבין את זה, זה בדיוק כמו להרוס בית של מחבלים ביו"ש, הם בונים שנייה אחרי זה ארבעה בתים. האיראנים לא חושבים דרך הברזלים, דרך הפיזיקה. יש תקווה אבל דווקא מצד הצעירים האיראנים. הפרטים הקטנים הם הדברים החשובים. נכון שתמיד אנחנו אוהבים להגיד 'אה בטח מישהו עוזר להם' לא כנראה, אף אחד לא עוזר להם. באותה נשימה באיראן אומרים 'איזה יופי הצעירים האיראנים דורשים חופש אבל אנחנו מקווים לחזור למשא ומתן', זה אירוע שמאוד פוגע ומאוד כואב לצעירים האיראנים".

בסיום, טען סבתי כי המידע שנחשף לא משמעותי, אולם אלה "דברים שאולי פוגעים וכואבים לציבור האיראני - איך הכסף שלהם התבזבז על משהו שלא מביא חשמל ותועלת. הרבה מאוד מסמכי שוחד למתווכים מול הרוסים. איך הרוסים אגב עובדים עליהם ואירוע שיכול לעוות ולהסתיים במיליון דולר - הרוסים מקבלים עשרות מיליוני דולרים על דבר כזה. בעצם, הרוסים גם דופקים את האיראנים, כל העולם דופק אותם ומשום מה הם לא מפסיקים, זה משהו. כשהם סמכו רק על צד אחד במפה של העולם עם מסתמכים עליו. זה חלק מתלות, האיראנים יותר נתלים ברוסים מאשר הרוסים באיראנים, אני מקווה שהעולם יוקיע את שני הצדדים האלה ויבין שהן שתי המדינות שמובילות את הטרור".

מתקפת האקרים עימות איראן ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד