י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"להיות או לחדול"

הדילמה של שקד: ההכרעה הגורלית שתקבל בתוך 48 שעות

יו"ר הבית היהודי איילת שקד מאמינה שהיא מחזיקה במפתח להקמת הממשלה, אך מתקשה לשכנע את הבוחרים מקורביה חלוקים כיצד צריכה לנהוג אם ב-48 השעות הקרובות הסקרים לא יראו לה צמיחה משמעותית בתמיכה בה. בכל מקרה, רגעי ההכרעה מתקרבים 

הדילמה של שקד: ההכרעה הגורלית שתקבל בתוך 48 שעות
קמפיין הליכוד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבחירות ייערכו בעוד תשעה ימים ויו"ר 'הבית היהודי' איילת שקד לא הצליחה לייצר חיבורים משמעותיים או לשכנע את הימין כי היא "חזרה הביתה" על פי הדיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל שקד תאלץ להכריע בקרוב האם היא נשארת במרוץ גם מחיר של "בזבוז" עשרות אלפי קולות או אולי תכריז על פרישה מוקדמת, בסביבתה מחכים לסקרי המנדטים של ה-48 שעות הבאות שישפיעו מאד על ההחלטה.

מאז עומדת שרת הפנים שקד בראשות הבית היהודי, היא מבקשת מקהל המתלבטים לא להצביע לפי השכל והסקרים, אלא להצביע "מהלב". בימים האחרונים העלתה שקד הילוך ותוכנית העבודה שלה כוללת קמפיין מאסיבי על הראש של נתניהו. "בלי איילת אין ביבי" או לחילופין "בלי ב' אין ביבי" - סרטונים, מדיה ושילוט חוצות ברוח חיבוק הדוב לנתניהו.

כרגע, מבחינת אנשיה של שקד היא מחזיקה במפתח להקמת ממשלת הימין הבאה. אולם חלק ממקורביה סבורים שאם היא לא תעבור, ייפול עליה האשם הציבורי במניעת 61 מנתניהו, בפרט בציבור שנכווה הכי קשה משריפת קולות, והיא תגיע לבחירות הבאות שוב 'צולעת' כשעל גבה האשמה הבלתי נסלחת.

מנגד, חלק אחר סבור שכדאי לה לרוץ עד הסוף משום שבכל מקרה רוב מצביעיה לא יתמכו באיש, וכי יהיה לה כוח של כמה רבבות מצביעים לקראת בחירות שישיות כשיבואו.

איילת שקד הבית היהודי קואליצית הימין בחירות לכנסת ה-25 עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד