כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הרים ידיים

בוריס ג'ונסון פרש מהמרוץ להנהגת המפלגה השמרנית

לאחר דיווחים כי בוריס ג'ונסון שהתפטר לפני כמה חודשים מתפקיד ראש הממשלה ינסה שוב לזכות בתפקיד, בשעה האחרונה דווח כי בוריס ג'ונסון פרש מהמרוץ להנהגת המפלגה. המהלך סולל את דרכו של רישי סונאק להחליף את ליז טראס

בוריס ג'ונסון פרש מהמרוץ להנהגת המפלגה השמרנית
בוריס ג'ונסון נפרד מרחוב דאונינג: אילוסטרציה צילום: משרד ראש הממשלה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון זכה לגיבוי ציבורי של 59 חברי פרלמנט בלבד, הוא לא הצליח להגיע ל-100 הנדרשים כדי להמשיך במירוץ, וכך בניגוד לכל התחזיות, ג'ונסון הודיע שלא יתמודד על ראשות המפלגה והממשלה. המהלך סולל את דרכו של רישי סונאק להחליף את ראש הממשלה המתפטרת ליז טראס.

רישי סונאק, יוכל להיבחר לראשות הממשלה, לאחר שצבר 144 תומכים. בהצהרה, אישר ראש הממשלה לשעבר כי "הגעתי למסקנה כי זה פשוט לא הזמן המתאים". הוא הוסיף: "קיוויתי שנוכל להתאחד למען האינטרס הלאומי, לצערנו לא הצלחנו למצוא דרך לעשות זאת".

בוריס ג'ונסון התפטר ביולי האחרון. לאחר שעשרות שרים התפטרו לאחר חודשיים סוערים בממשלה, לאחר שנחשף כי ג'ונסון היה מודע להאשמות על "התנהגות בלתי הולמת" של חבר הפרלמנט כריס פינצ'ר לפני שהפך אותו לבכיר בפרלמנט. בנוסף ג'ונסון נתפס משקר פעם אחר פעם.

לאחר שהוא התפטר נבחרה לתפקיד ליז טראס, שהיתה שרת הפנים. אך לפני כחודש וחצי בלבד מצאה את עצמה במצב פוליטי בעייתי, הביקורת הציבורית כלפיה וכלפי מדיניותה הכלכלית גברה לאחרונה ובסקרים האחרונים צברה מפלגת הלייבור פער על פני השמרנים שלא נראה כמו מזה שלושה עשורים: כ-36% אחוזים. כעת, אחרי חודש וחצי בלבד בתפקידה, החליטה ליז טראס להתפטר.

עכשיו ינסה שר האוצר לשעבר רישי סונאק להחליף את ליז טראס, בשבועות הקרובים יתקיימו בחירות פנימיות בתוך המפלגה, ומבין המועמדים לרישי סונאק יש את הסיכוי הכי גדול.

בוריס ג'ונסון ליז טראס רישי סונאק ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד