ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סיפור אמיתי?

ביידן סיפר: קיבלתי הצעות מ-3 אוניברסיטאות, אשתי לא הסכימה

הנשיא ביידן טען כי שלוש אוניברסיטאות פנו אליו בהצעה לתפקיד מוביל, לאחר שעזב את תפקידו כסגן נשיא ב-2017, אך אשתו ג'יל התנגדה בתוקף. לא ברור מי האוניברסיטאות שביקשו להפוך את ביידן לנשיא שלהן. הבית הלבן לא מסר מידע נוסף

ביידן סיפר: קיבלתי הצעות מ-3 אוניברסיטאות, אשתי לא הסכימה
ביידן על המטוס הנשיאותי צילום: צילום מסך

הנשיא ביידן סיפר בסוף השבוע כי שלוש אוניברסיטאות רצו אותו כנשיא, את הסיפור הוא סיפר באוניברסיטת דלאוור סטייט בזמן שדיבר על ביטול חובות סטודנטים בסכום של כ-400 מיליארד דולר - ואמר שזה "סיפור אמיתי".

הוא אמר: "כשעזבתי את תפקיד סגן הנשיא לא התכוונתי להתערב יותר בפוליטיקה. אז הפכתי לפרופסור מן המניין באוניברסיטת פנסילבניה", אמר. "אבל לפני שזה קרה, שלוש אוניברסיטאות הגיעו אלי ואמרו שהן רוצות לראיין אותי לתפקיד נשיא האוניברסיטה".

הרעיון נדחה על ידי אשתו, אמר ביידן, שמספר על עצמו סיפורים שקריים, מעורבבים או בלתי ניתנים לאימות תוך ניסיון להתחבר לקהל שלו, כך מציין ה'ניו יורק פוסט'. "אשתי, שהיא פרופסור בקולג' קהילתי, יש לה שני תארים ותואר דוקטור. כי היא יותר חכמה ממני. והיא הביטה בי, היא אמרה, 'אם אתה עושה את זה, אני עוזבת אותך' היא אמרה שזו אחת העבודות הקשות באמריקה, במיוחד אם אתה מתחיל להתווכח על מקומות חניה וחלונות במשרדים".

לא ברור אילו אוניברסיטאות ביקשו להפוך את ביידן לנשיא שלהן. הבית הלבן לא מסר מידע נוסף.

הטענה של ביידן שהוא היה "פרופסור מן המניין" באוניברסיטת פנסילבניה זכתה ללעג בגלל חוסר הפעילות המובהק שלו. ביידן הרוויח כמעט מיליון דולר כפרופסור לשם כבוד בבית הספר של פילדלפיה אייבי ליג מפברואר 2017 עד אפריל 2019, למרות שהופיע רק לעתים רחוקות בקמפוס.

ההופעה הייתה חלק מרווח פיננסי של 15.6 מיליון דולר שדווח על ידו ב-2017 וב-2018. אוניברסיטת פנסילבניה שילמה לביידן 371,159 דולר ב-2017 ו-540,484 דולר ב-2018 וב-2019, כך לפי תחקיר של פילדלפיה אינקוויירר.

ג'ו ביידן ג'יל ביידן אוניברסיטאות סגן הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד