כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשווי 110 מיליון דולר

פעילי אקלים התיזו רסק תפוחי אדמה על ציור השווה מיליונים

פעילי אקלים גרמנים התיזו רסק תפוחי אדמה על ציור של קלוד מונה שנמכר במכירה פומבית תמורת 110 מיליון דולר ב-2019. לא ברור בשלב זה באיזו מידה נגרם נזק לציור. התקרית באה בעקבות שורה של הפגנות אקלים דומות ברחבי אירופה. מקרה דומה אירע לפני כעשרה ימים בגלריה הלאומית לאומנות בלונדון

פעילי אקלים התיזו רסק תפוחי אדמה על ציור השווה מיליונים
הציור שהושחת עם רסק תפוחי אדמה צילום: צילום מסך

שתי פעילות אקלים במוזיאון ברבריני של פוטסדאם בגרמניה מילאו את הציור "Les Meules" של קלוד מונה ברסק תפוחי אדמה, ואז הדביקו את עצמן לרצפה. פעילות מקבוצת פעילי האקלים 'דור אחרון' נכנסו למוזיאון אתמול (ראשון) כשהם לבושים במעילים ארוכים, הן התקרבו לציור שנמכר במכירה פומבית ב-110 מיליון דולר ב-2019. לא ברור אם הציור של מונה ניזוק, מאחר והוא היה מוגן מאחורי מעטפת זכוכית.

התקרית באה בעקבות שורה של הפגנות דומות שבוצעו על ידי קבוצות אקטיביסטיות ברחבי אירופה. בלונדון, שתי פעילות אקלים השליכו מרק עגבניות על ציור 'החמניות' של ואן גוך בגלריה הלאומית.

ב-15 באוקטובר הגיעו שתי פעילות למען איכות הסביבה לגלריה הלאומית לאומנות בלונדון ושפכו רוטב עגבניות על יצירתו הידועה והיקרה של הצייר ההולנדי וינסנט ואן גוך, שחי במאה ה-19. הפעילות, חברות התנועה Just stop pil, עוררו את הפרובוקציה על רקע מחאת תנועתן הצוברת תאוצה בשבועות האחרונים, נגד הממשלה הבריטית שהיתה אז בראשות ליז טראס.

בתיעוד שפירסמו ברשתות החברתיות ניתן לראות את השתיים מגיעות ליצירה היקרה, ששוויה הוא 84 מיליון דולר, ושופכות עליה שתי פחיות רוטב עגבניות. מסביב ניתן לשמוע את קריאות התדהמה של המבקרים ששהו במקום, אשר מיהרו לקרוא לאבטחה. משפטן יערך ב-13 בדצמבר בבית משפט השלום בעיר לונדון.

ציור וונדליזם לונדון אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד