כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תיעוד וידאו מלא

חיזקי ריגש את ההמונים: "הרופאים לא נתנו סיכוי, זה שמחה של הקב"ה"

בר מצווה לכלל הציבור ולצוות הרפואי שטיפל בחיזקי טורנהיים נערכה במוצאי שבת קודש במודיעין עילית. אלפים מתושבי העיר נהרו לשמחה, חיזקי בנואם מעורר השראה אמר: "ביום הזה שזכיתי נגד כל הסיכויים הרופאים אמרו מה שנראה להם אבל עצת ה' היא תקום". צפו בוידאו מסכם

חיזקי ריגש את ההמונים: "הרופאים לא נתנו סיכוי, זה שמחה של הקב"ה"
בר מצווה חיזקי טורנהיים צילום: משה גולדשטיין

אלפים נהרו במוצאי שבת האחרון לשמחת בר המצווה של חיזקי טורנהיים, הילד המפורסם ממודיעין עילית שמרגש את כולם בצורה מעוררת השראה עקב היותו מרותק לכסא גלגלים וחולה במחלה נדירה. חיזקי למרות הכל מנהל חיים של ילד רגיל, ולומד כעת בישיבה לצעירים דחסידי ויז'ניץ.

שמחת בר המצווה נערכה ביום הולדתו בחול המועד סוכות במסגרת משפחתית בירושלים, כעת השמחה נערכה לכלל הציבור בעיר מגוריו מודיעין עילית ולצוות הרפואי. לשמחה הגיעו המונים בראשות רבני העיר, אישי ציבור ועוד, שבאו לשמח את חיזקי ביומו הגדול.

רגע מרגש נרשם בשמחה עת נשא דברים מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים באיכילוב שטיפל בחזקי שנולד: "כל פעם שהגיע חזקי לטיפול נמרץ הוא מתחיל לדבר ולא מסיים זה משהו שכולנו מאד אוהבים אצלו. כל הצוות מאד אוהב אותו ואני בשם הצוות רוצה לאחל הרבה מזל טוב והרבה בריאות והרבה נחת להורים ושרק תזכה למצוות".

אביו, הרה"ח ר' אהרן בצלאל יואל הכהן טורנהיים נשא דברים מרגשים ואמר: "יש פה הזדמנות שאם הקב"ה רוצה שיהיו יותר אנשים שיכירו בו, שידעו שהקב"ה הוא מנהל את העולם אז תרפא אותו ואז כל העולם יראה שאכן נגזרה הגזירה אבל הקב"ה יכול להפוך הכל. לא פעם ולא פעמיים כבר חשבתי שנגזרה הגזירה, אבל הקב"ה הראה שיש משהו אחר. חזקיהו שזה שמו הוכיח לעולם שלפי כל המצב הוא באמת היחיד בעולם שנמצא בקושי שלו ושורד ולא רק אלא בצורה כה מרוממת".

"הוא עם הצפייה שלו כבר מסתכל למרחקים לסיום הש"ס שלו ועוד הלאה שיתן לו הקב"ה הלאה את הכוח להמשיך ושיעמדו לצידו כל הזכויות ואנחנו נוכל להכיר את הקב"ה ולדעת בחלק הטוב שלו שיהיה רחמים גלויים, שלא נצטרך להגיד חסדי ה' לא כלו רחמיו על העבר, אלא בעז"ה על העתיד, ושכל המשתתפים פה כל אחד יזכה בברכה ובשפע שיש כאן עכשיו".

חיזקי ב"ה נמצא בחיים ולא סתם נמצא אלא יושב ושוקד בתורה עובד ה' ומחזק אחרים, נראה לי שזה הנקודה זה נותן לו את הכוח לחיות...אני ב"ה מקבל תגובות מכל העולם פוגש אנשים שאיני מכיר ומספרים לי "הבן שלך מחזק אותנו..", סיים האבא את דבריו.

החתן חיזקי עצמו בהיותו מעורר השראה נשא דברים מחזקים: "כשנולדתי הרופאים לא נתנו שום סיכוי, ויכול להיות אולי שעל פי כללי הרפואה זה באמת נכון, אבל הקב"ה החליט אחרת, הוא הביא אותי לפה לכן אני אומר שהשמחה שלו, זה נגד כל הסיכויים הוא הראה לכל הרופאים שהוא מנהל את העולם, הוא לבדו".

"אני בזכות המחלה שלי מרגיש הרבה הרבה פעמים קרבת אלוקים יוצא לי לדבר הרבה עם הקב"ה "אהללה ה' בחיי" עצם החיים שלי מהלל את שמו של הקב"ה שאדם רואה שהקבה עשה ועושה איתי חסד, שב"ה הגעתי עד לפה... הקב"ה  הוא בעל השמחה כאן אם הייתם מגיעים לאדם בתשרי תש"ע ואומרים לו בתאריך הזה הולך להיות בר-מצוה בשנת תשפ"ג הוא היה מסתכל עליכם כהזויים כי ע"פ כללי הרפואה זה באמת נכון, אבל הקב"ה החליט אחרת".

"כתוב, "יושב בשמים ישחק" הקב"ה הסתכל מלמעלה וכבר אז ראה את הבר מצוה וגזר שזה מה שיהיה, נכון שהייתה דרך קשה והיו אצלי בחיים הרבה עליות ומורדות וכל החיים רואים את יד ה', "כשם שאדם מברך על הטובה כך מברך על הרעה", הנה לדוגמא, סיפור ממני בהושענא רבא  קיבלתי שבר ביד אימצתי קצת יותר מידי את השרירים ואז מיד אמרתי לקב"ה תודה שזה קרה ביד שמאל כי אם חלילה ביד ימין לא יכולתי להניח תפילין ביום הראשון עם חיוב. חשבתי שאצלי אפשר להגיע להבנה יותר עמוקה כל עוד אני עדיין פה "הללו ה' בחיי"..."אזמרה לאלוקי בעודי"..."זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", וב"ה ביום הזה שזכיתי נגד כל הסיכויים הרופאים אמרו מה שנראה להם, אבל עצת ה' היא תקום, אדם חושב שהוא מסדר ועושה, שהוא בעל הבית כאן אבל לא! כי עצת ה' היא תקום יש מישהו מעליך-הקבה! הוא מסתכל מלמעלה ואומר יהיה ככה".

לאחר מכן סיים מסכת ברכות, ובמקום נאמר 'נשמת' צד פסוקי ה' הוא האלוקים, שמע ישראל, ה' מלך. והציבור פרץ בריקוד יחד עם המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, לצד מקהלת 'מלכות' שהנעימה במקום, עם גדולי הזמר החסידי: יואלי דוידוביץ, מנדי וייס ועוד.

בסיום הודה חיזקי לצלם משה גולדשטיין ולמסריט עזרא טרבלסי האלוף וברך אותם בחמימות.

חיזקי טורנהיים בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד