כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מלחמת הצללים

איראן טוענת: עצרנו 10 סוכנים שפעלו עבור ישראל

האיראנים מדווחים כי עצרו 10 "סוכנים" העובדים עבור ישראל. לטענת איראן, העשרה עבדו בשיתוף פעולה עם המוסד, ונעצרו במחוז אזרבייג'אן בצפון מערב המדינה. ארבעה מתוך העשרה נאשמים בעבירות שדינן מוות. ע"פ האיראנים, החשודים ניהלו שיחות וידיאו עם אנשי מוסד

איראן טוענת: עצרנו 10 סוכנים שפעלו עבור ישראל
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

איראן עצרה 10 "סוכנים העובדים עבור ישראל" במערב אזרבייג'אן, כך דיווחה סוכנות הידיעות 'פארס'. על פי הדיווח לאנשים הללו היה קשר ישיר עם אנשי המוסד. "הם הציתו מכוניות ובתים של אנשים המזוהים עם מנגנוני הביטחון וקיבלו כסף מזומן עבור צילום תמונות ששלחו לסוכני המוסד", כך דווחה סוכנות הידיעות פארס מבלי לפרט יותר.

הרשות השופטת באיראן פרסמה כי עשרת החשודים פעלו על אדמת אחרון בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי. על פי האיראנים החשודים ניהלו שיחות וידיאו עם אנשי מוסד. לטענת האיראנים, העצורים פעלו בהדרכתם הישירה של קציני הריגול של המוסד.

סוכנות הידיעות תסנים האיראנית המקורבת למשטר האיראני, דיווחה, כי "הם ניסו לזהות את הכוחות ששיתפו פעולה עם מחלקות הביטחון במדינה והתכוונו לחלץ מידע מהם על ידי חטיפתם, איומים והכאתם. אנשים אלה קיבלו כסף מסוכני המשטר הציוני וקציני המוסד בכמה הזדמנויות עבור המשימות שהם ביצעו".

עוד דווח, כי "אנשים אלה אפילו ניסו להתנקש פיזית בכוחות הביטחון והמודיעין של הרפובליקה האסלאמית במקרים מסוימים, מה שלמרבה המזל לא הצליח".

איראן וישראל הן אויבות ותיקות, ישראל מאשימה את איראן בהתקפות מיליטנטיות נגדה דרך כוחות פרוסקיים, בעוד שאיראן טוענת שישראל ביצעה מספר חיסולים של פקידים איראנים. ישראל אינה מאשרת ואינה מכחישה דיווחים על פעולות מסוג זה.

יש לציין כי מדי כמה שבועות איראן מפרסמת כי עצרה סוכני מוסד, משתפי פעולה, מרגלים וסוכנים זרים, אך עד היום לא פורסמו זהותם או תמונתם או פרטים כלשהם לגבי העצורים.

איראן המוסד הישראלי מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד