כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מדינה משוסעת

סודאן: מאות הרוגים במהומות ענק בגבול עם אתיופיה

מניין ההרוגים בעימותים בין שבטים בסודאן עבר את ה-220. הנתון יכול להיות גבוה בהרבה מכיוון שצוותים רפואיים לא הצליחו להגיע למוקדי הלחימה. התסיסה הוסיפה עוד צרות למדינה השקועה בלאו הכי בסכסוך אזרחי וכאוס פוליטי

סודאן: מאות הרוגים במהומות ענק בגבול עם אתיופיה
חיילי צבא סודן צילום: צבא סודן

מניין ההרוגים בקרבות שבטים בדרום סודן עבר את ה-220, ועוד צפוי לעלות, מה שהופך את אירועי האלימות על רקע אתני במדינה הנחשלת לדרמטיים ביותר בשנים האחרונות.

הלחימה במחוז הנילוס הכחול, הגובל באתיופיה ודרום סודן, התעוררה מחדש החודש על רקע סכסוך קרקעות. אנשי שבט האוסה, שמוצאם ברחבי מערב אפריקה, מול קהילת ברטה. המתיחות הסלימה ביום רביעי וחמישי בעיירה ואד אל-מאהי על הגבול עם אתיופיה. התסיסה הוסיפה עוד צרות למדינה השקועה בסכסוך אזרחי וכאוס פוליטי.

פאת ארחמן באהייט, מנכ"ל משרד הבריאות אמר ביום ראשון כי פקידים ספרו לפחות 220 הרוגים. לדבריו, הנתון יכול להיות גבוה בהרבה מכיוון שצוותים רפואיים לא הצליחו להגיע למוקדי הלחימה.

"בהתנגשויות כאלה כולם מפסידים", אמר. "אנחנו מקווים שזה יסתיים בקרוב ולא יקרה שוב, אבל אנחנו צריכים התערבויות פוליטיות, ביטחוניות ואזרחיות חזקות כדי להשיג את המטרה הזו". בצילומים מהמקום נראו בתים שרופים וגופות חרוכות. בתיעודים נראו נשים וילדים בורחים ברגל. בסך הכל כ-211,000 בני אדם נעקרו מבתיהם בעקבות אלימות שבטית והתקפות אחרות ברחבי המדינה השנה.

הקרבות בין שתי הקבוצות פרצו לראשונה באמצע יולי עם לפחות 150 בני אדם בתחילת אוקטובר. זה עורר הפגנות אלימות ועורר מתחים בין שתי הקבוצות האתניות בנילוס הכחול ובמחוזות אחרים. הלחימה האחרונה מגיעה בזמן קריטי עבור סודן, ימים ספורים בלבד לפני יום השנה הראשון להפיכה צבאית שהכניסה עוד יותר את המדינה לסערה.

דרום סודן סודן אתיופיה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד