כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הדרמה הפוליטית בממלכה

רישי סונאק ימונה לראש הממשלה החדש של בריטניה

סונאק, שהפסיד בהתמודדות מול ראש הממשלה המתפטרת, ימונה לראש הממשלה החדש של בריטניה, השלישי בחודשים האחרונים. סונאק הובס על ידי ראש הממשלה המתפטרת ליז טראס, בהצבעה על הנהגת המפלגה בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון, אך הפעם ימונה לתפקיד

רישי סונאק ימונה לראש הממשלה החדש של בריטניה
רישי סונאק צילום: טוויטר

שר האוצר לשעבר של בריטניה, רישי סונאק, ימונה לראשות ממשלת בריטניה ומנהיג המפלגה השמרנית, לאחר שמנהיגת בית הנבחרים פני מורדנט הודיעה כי לא הצליחה לעמוד ברף 100 החתימות הנדרש להתמודדות. הוא כתב אתמול (ראשון) כי "בריטניה היא מדינה נהדרת אך אנו עומדים בפני משבר כלכלי עמוק. זו הסיבה שאני עומד להיות מנהיג המפלגה השמרנית וראש הממשלה הבא של בריטניה. אני רוצה לתקן את הכלכלה שלנו, ולאחד את המפלגה שלנו", כך כתב סונאק בחשבון הטוויטר שלו.

זוהי מועמדותו השנייה של סונאק לתפקיד ראש ממשלת בריטניה, בתוך חודשים ספורים. כזכור, סונאק הובס על ידי ראש הממשלה המתפטרת ליז טראס, בהצבעה על הנהגת המפלגה בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון. על פי החוקה, כל מועמד נדרש להציג 100 תומכים מבין חברי הפרלמנט, לסונאק הייתה תמיכה של יותר מ-120 חברים.

שרת הפנים בממשלתה של ליז טראס, והמתמודדת לשעבר על ההנהגה, סואלה ברוורמן, הביעה תמיכה בסונאק. במאמר שפרסמה בדיילי טלגרף הבריטי, הכריזה על תמיכה בו וכתבה: "אם אנחנו רוצים לשרת את העם הבריטי בהצלחה, המפלגה השמרנית זקוקה לאחדות, יציבות וכישורים כדי לתקן את האתגרים העומדים בפנינו. לכן אני גאה לתמוך ברישי סונאק להיות המנהיגה וראש הממשלה שלנו".

ברוורמן מצטרפת לכמה חברים בולטים אחרים מהאגף הימני של המפלגה, שהביעו תמיכה פומבית בסונאק, ביניהם דיוויד פרוסט, שהיה אחראי על השלמת הברקזיט וראש קבוצת המחקר האירופית לשעבר, סטיב בייקר. שניהם היו בני ברית של ג'ונסון בעבר. השר סטיב בייקר, התומך בסונאק אמר לאחר הפרסום כי אולי ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון ינסה להתמודד על התפקיד, כי "זה לא הזמן של בוריס וממשלה אחרת בראשות ג'ונסון תהווה אסון מובטח שתתפוצץ בתוך חודשים. הבוחרים אוהבים אותו והוא אדם נפלא - אבל אין לו ציות מדוקדק לכללים מייגעים" הוסיף.

במקביל, במפלגת האופוזיציה – הלייבור, קוראים לבחירות כלליות במדינה. מנהיג הלייבור קייר סטארמר אמר ל-BBC כי "המדינה צריכה להיפטר מהכאוס הזה".

רישי סונאק בריטניה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד