א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"הם בלחץ מעליית המנדטים שלנו"

שבוע לבחירות: עימות על קולות החרדים; בן גביר מקים מטה מיוחד

שבוע ימים לבחירות והמערכה בין יו"ר "עוצמה יהודית" בן גביר למפלגות על החרדיות על קולות החרדים הצעירים - מתלהטת. בימים האחרונים החלו בסיעות החרדיות להגביר את ההתקפות כנגד בן גביר בשלל פלטפורמות. בן גביר מבחינתו לא טומן ידו בצלחת ומקים מטה חרדי מיוחד

שבוע לבחירות: עימות על קולות החרדים; בן גביר מקים מטה מיוחד
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לבחירות: מתלהט הקרב בין הסיעות החרדיות ל"עוצמה יהודית" והעומד בראשה, ח"כ איתמר בן גביר, על קולות החרדים הצעירים. בעוד בן גביר עד כה לא פעל במגזר החרדי באופן רשמי, החרדים מזהים את נטישת הצעירים ונכנסים ללחץ.

בימים האחרונים החלו בסיעות החרדיות להגביר את ההתקפות כנגד איתמר בן גביר במאמרים בביטאונים החרדים, בנאומים ובראיונות לתקשורת וזאת במטרה למנוע זליגה משמעותית בקרב הצעירים החרדים למפלגה הקיצונית-ימנית.

לפי סקרים פנימיים, כשני מנדטים חרדים יצביעו למפלגת הציונות הדתית בבחירות הקרובות, רובם מצביעים שלא היו מצביעים בין כה לסיעות החרדיות, אך ביניהם גם לא מעט שהצביעו בעבר לחרדים; בחלוקה, הזליגה לבן גביר מגיעה יותר מכיוון מצביעי ש"ס ופחות ממצביעי יהדות התורה.

הבוקר (שני) פורסם ב"המודיע" ביטאון "אגודת ישראל" מאמר נגד ח"כ בן גביר תחת הכותרת, "אם בן גביר יחתוך לשמאל", בו הם מסבירים כי בן גביר "יהפוך לכאב ראש המרכזי של ממשלת הימין", ונטען במאמר כי הוא יעשה פרובוקציות ויפגע בקואליציה לאורך הדרך.

בכנס פוליטי שנערך אמש (ראשון) תקף יו"ר סיעת "יהדות התורה" ח"כ מאיר פרוש את החרדים שתומכים בבן גביר: "אני לא מצאתי אף הצעת חוק של ח"כ בן גביר שעוסקת בנושא דת", האשים פרוש כשהוא מציג את רשימת החוקים שהוגשו בכנסת החולפת. "אנחנו עובדים יחד, גם עם ש"ס - אבל בסוף הכתובת לנושאי דת זה רק יהדות התורה".

בן גביר עצמו שמר על פרופיל נמוך בגזרה החרדית, אך בימים שנותרו הוא צפוי לפתוח מטה חרדים במטרה להביא מצביעים חרדים שמתכננים להישאר בבית. בן גביר מדגיש כי לא יפעל לקחת מצביעים מהמפלגות החרדיות. "אני הכי בעד ציות לרבנים. אבל כל מי שלא מצביע, חשוב שיצביע לנו כדי שנקים כאן ממשלת ימין מלא מלא. זה צריך להיות גם האינטרס של המפלגות החרדיות, אומר בן גביר.

בדברים שאמר היום, הוא הציג סקרים שמראים, "מגמת ייאוש והימנעות מהצבעה בקרב החרדים", כך לטענתו. לדברי יו"ר "עוצמה יהודית", "חובתי להציל את הקולות הללו, מחובתי כדי להציל את הגוש, לפנות אליהם ולהגיד: "אם אתם לא מצביעים ג' או ש"ס, תצביעו לבן-גביר, אנחנו אלטרנטיבה אמונית וימנית שתדאג לכם".

בהתייחסו להתקפות מצד "יהדות התורה" אומר בן גביר, "ההתקפות עלי טבעיות, הם בלחץ מעליית המנדטים שלנו. אבל אני מוטרד בעיקר ממה שקורה בתוך יהדות התורה, בפרט מה שקורה עם גולדקנופף ויתר החברים שם. מהנתונים לצערי עולה, שיש הרבה חרדים שלא הולכים להצביע למפלגות החרדיות. יש שם כנראה אכזבה, ייאוש. לכן, מתוך דאגה לגוש, אני פותח מטה חרדי. עד היום נמנעתי מזה, אבל כשאני רואה את הייאוש, של צעירים שהצביעו לג' – ועכשיו לא רוצים להצביע לג', אני רוצה להציל את הקולות הללו.

בחירות לכנסת ה-25 איתמר בן גביר יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד