כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
150 לוחמים

חיילים גרמנים ניסו להקים ארגון טרור בתימן

התובעים בגרמניה האשימו שני חיילים גרמנים לשעבר, שניסו להקים ארגון טרור בתימן. השניים היו עם אמונות נוצריות פונדמנטליסטיות כאשר ניסו להקים כוח של עד 150 חיילים כדי להתערב במלחמת האזרחים בתימן. אילו היו מצליחים, כוח השכיר שלהם היה מורכב מחיילים גרמנים לשעבר ובהווה

חיילים גרמנים ניסו להקים ארגון טרור בתימן
דובר המורדים הח'ותים צילום: סוכנות הידיעות תסנים האיראנית

שני חיילי בונדסווהר - גרמניה לשעבר קיבלו ביום שני עונשי מאסר על תנאי בגין ניסיונות להקים ארגון טרור. בית המשפט העליון בשטוטגרט קבע כי שני החיילים הגרמנים ניסו להקים כוח שכיר חרב שיתערב במלחמת האזרחים בתימן. אילו היו מצליחים, כוח השכיר שלהם היה מורכב מחיילים גרמנים לשעבר ובהווה.

בגין התכנון גזר בית המשפט עונשי מאסר של שנה ושישה חודשים לאחד, והשני קיבל שנה וחודשיים, אך שני העונשים הומרו לעונש על תנאי. פסק הדין נחשב סופי, שכן שני הצדדים ויתרו על זכותם לערער, כך דווח תאגיד השידור הגרמני DW.

הנאשמים, בני 61 ו-53, רצו לבנות כוח של 150 לוחמים כדי לכבוש אזורים בשליטת המורדים החות'ים. בית המשפט אמר כי הדבר היה כרוך בקורבנות אזרחים. התובעים אמרו כי הנאשמים מונעים מאמונות פונדמנטליסטיות נוצריות, וכי הם גם פעלו אחר הוראות של מגדת עתידות. התובעים האשימו אותם גם במניע כלכלי. על פי החשד, החיילים הקציבו עד 40,000 אירו לחודש כדי לשלם לכל חייל.

על פי החשד, אחד הנאשמים פעל ליצירת קשר עם ממשלת סעודיה למימון כוח השכירים, בעוד שהשני פעל לכאורה ליצירת קשר עם שכירי חרב אפשריים. עם זאת, שניהם על פי הדיווחים לא הצליחו בתכנון. משרד התובע הציבורי הפדרלי תיאר את פסק הדין כמשמעותי. לדברי בית המשפט, גרמנים עלולים לעמוד לדין אם ישתתפו בלחימה צבאית בחו"ל.

גרמניה סעודיה תימן המורדים החותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד