י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
החברה פורקה באופן פיקטיבי

לאחר חקירה סמויה: הונאת ענק מהביטוח הלאומי נחשפה

משטרת ישראל בשיתוף פעולה חוקרי הביטוח הלאומי וחוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים, עצרו שלושה חשודים בחשד לזיוף מסמכים, פירוק חברה באופן פיקטיבי והתחמקות מתשלום לנושים כדי לקבל קצבאות

לאחר חקירה סמויה: הונאת ענק מהביטוח הלאומי נחשפה
אילוסטרציה צילום: pixabay

במסגרת פרשייה 'חוצה גבולות' – הונאת ביטוח לאומי, בתאריך 22.6.22 לאחר חקירה סמויה ומשותפת של משטרת ישראל והביטוח הלאומי שראשיתה בחשד אשר התגבש כי עובדי מפעל של חברה אשר נמצאת בהליך פירוק, הפעילו מערך זיופים של מאות אישורי עבודה שכביכול ניתנו מהמנהל האזרחי למאות פלסטינאים תושבי השטחים ובמקביל פירקו באופן פיקטיבי את החברות המנוהלות על ידם לצורך תשלומי גמלאות לעובדים שלהם וכן התחמקות מחובות לנושים אחרים.

במהלך החקירה נאספו ראיות רבות אשר ביססו חשד כי במסגרת "הפירוק" של החברה, הוגשו לביטוח הלאומי כ-1200 בקשות עם מסמכים ואישורי עבודה מזויפים של המנהל אזרחי.

כמו-כן עם התקדמות החקירה, זיהה הביטוח הלאומי עוד כ-700 בקשות חשודות נוספות. לאחר בדיקה התברר כי גם להם היו מסמכים מזייפים ושבפועל המנהל האזרחי לא הנפיק להם אישורים. הסכום הכולל אותו ביקשו החשודים לקבל כתביעה נאמד ב-כ-50 מיליון ש"ח שכאמור, לא שולמו לחשודים.

בעקבות החקירה התחזק החשד למעורבותם הפלילית של מספר עורכי הדין המייצגים בפרשייה את העובדים בחברה הכוללים ראיות ישירות המצביעות על המעורבות. בנוסף, עלה חשד לניהול הליכי פשיטת רגל שלא בתום לב והונאת נושים ע"י הבעלים של אותה חברה הנמצאת בהליך פירוק.

עם סיום החקירה הסמויה והפיכת לגלויה נעצרו ע"י בלשי המשטרה, אנשי ביטוח לאומי וחוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים שלושה חשודים בנוסף נתפסו ע"י השוטרים רכוש וכסף מזומן בשווי של מיליוני שקלים לטובת הליך חילוט. החקירה נמשכת.

הונאת עתק ביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד