י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ראש הארגון סוכל

מבצע נרחב נגד 'גוב האריות': מעבדת הנפץ הושמדה, לפחות חמישה מחבלים חוסלו

כוחות הביטחון ביצעו הלילה פעולה חריגה בקסבה של שכם, נגד אנשי חוליית 'גוב האריות' שאחראית לשורת פיגועי טרור | כוח משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרה פשט על מעבדת נפץ של הארגון בה שהו פעילים בכירים - ופוצץ אותה |  לפחות חמישה חוסלו, בתוכם ראש חוליית 'גוב האריות'

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דו"צ

כוחות הביטחון פעלו הלילה באופן נרחב בעיר שכם, במבצע שנועד לפגוע באנשי חוליית 'גוב האריות', שאחראית למרבית פיגועי הטרור באזור בתקופה האחרונה. במהלך הפשיטה על ה"קסבה" בעיר, נרשמו חילופי אש כבדים בין אנשי כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות חמישה נהרגו וכ-20 נפצעו. הפלסטינים טוענים כי אחד המחוסלים הוא ודיע אלחוח, שנחשב לראש ארגון 'גוב האריות'. בצה"ל אישרו כי אלחוח, שהיה היעד המרכזי של המבצע, חוסל במהלך הלילה.

במסגרת המבצע, שהוגדר ע"י הצבא כ"פעולה קרקעית" של כוחות הביטחון בקסבה של שכם, כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט הלילה על דירת מסתור אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של ב'גוב האריות'. "במהלך הפעילות נורו מספר חמושים והפלסטינים מדווחים על נפגעים. מעבדת המטענים פוצצה על ידי כוחותינו", נמסר מדובר צה"ל.

במהלך הפעילות, עשרות פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות. הכוחות ירו לעבר חמושים שירו לעברם.

תשתית הטרור, צוין בהודעה משותפת לצה"ל, המשטרה ושב"כ, אחראית בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב, שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום, ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים.

בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, תשתית זו המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים.

גוב האריות צה"ל שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד