כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי ההתעלמות מהעמדה המשפטית

קיצוץ רוחבי: כך מתכוון לפיד לממן את הסכם המורים

רה"מ מתכנן קיצוץ רוחבי של מיליארדים במשרדי הממשלה לפני הבחירות, בכדי לממן את ההסכם שנחתם עם המורים | אמש היועמ"ש קבע כי לליברמן כי לא הייתה סמכות לחתום על הסכם שכזה ללא מקור תקציבי. לפיד הגיב הבוקר: "בעיניי הוא חוקי"

קיצוץ רוחבי: כך מתכוון לפיד לממן את הסכם המורים
יאיר לפיד בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד מקדם קיצוץ רוחבי של מיליארדי שקלים במשרדי הממשלה לפני הבחירות כדי למנוע את ביטול ההסכם עם המורים. כך מדווח העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן חדשות'. בסביבת ראש הממשלה הגיבו לפרסום ומסרו: "מדובר בקיצוץ טכני, ואנחנו פועלים שהוא יגיע מעודפי התקציב ולא ניגע כמובן בתקציבים החברתיים. הכי חשוב - לא יהיו שביתות, הילדים ילכו לבית הספר, והמורים יקבלו את מה שמגיע להם".

מוקדם יותר, ראש הממשלה התייחס לעמדת היועמ"ש שההסכם נחתם בניגוד לסמכות וטען בריאיון לרשת ב' כי ההסכם חוקי: "אנחנו צריכים לסגור את המקורות התקציביים להסכם", הוא אמר. "בוודאי שלחצתי והייתי חלק מהמאמץ. ההסכם הזה בעיניי חוקי, אם נצטרך לעשות פה ושם תיקונים, נעשה אותם".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "מדובר בקיצוץ מותנה לשנה הבאה, שיבוטל עם העברת תקציב המדינה לשנת 2023. ישנם עודפים שנשתמש בהם בתקציב הבא ואנחנו נדאג ששירות חברתי לאזרח לא ייפגע, להיפך, האזרחים רק ירוויחו מזה והמורים יקבלו את הכסף שמגיע להם".

כזכור, מכתב חריף של היועץ המשפטי של של משרד האוצר פורסם אתמול (שני) וחשף כיצד אושר הסכם השכר החדש עם המורים, שנחתם בשבוע שעבר. על פי הפרסום, היועץ המשפטי אסי מסינג מאשים את שר האוצר אביגדור ליברמן ואת שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון כי פעלו באופן תקדימי ובלי שום סמכות בחוק כשחתמו על ההסכם עם יפה בן-דויד והסתדרות המורים.

מסינג ציין במכתב שבתקופת הבחירות אסור היה לאשר את ההסכם, שכולל בתוכו השלכות תקציביות דרמטיות. מסינג פנה באופן חריג ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, וביקש ממנה להתערב ולהודיע במיידי על ביטול ההסכם כיוון שאינו חוקי.

על פי הפרסום, ברקע החתימה על ההסכם, לשכת ראש הממשלה ומנכ"לית המשרד נעמה שולץ הפעילו לחץ לאשר את ההסכם בלי מקור תקציבי, לאחר שראש הממשלה לפיד סרב להביאו לממשלה לפני הבחירות, לצורך אישור הסכם קיצוץ רוחבי שנדרש למימונו. וכך, למעשה, נענו שר האוצר ושרת החינוך לבקשת לשכת ראש הממשלה וחתמו על ההסכם עם המורים - בלי כל סמכות.

 

יאיר לפיד הסתדרות המורים ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד