כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרשתות מסרבות להעלות מחירים

"התאזרו בסבלנות": המותגים המוכרים הולכים להיעלם וזו בשורה טובה

מחסור מוצרי טרה ברשת שופרסל מהווה הכרזת מלחמה ראשונה נגד העלאת המחירים, שופרסל סירבה להעלאת מחירים וטרה חסמה לה את האפשרות להזמין מוצרים | בשבוע הבא המחסור ברשתות יגדל ועשרות מותגים ומוצרים מוכרים ייעלמו עד שמלחמת המחירים תוכרע 

"התאזרו בסבלנות": המותגים המוכרים הולכים להיעלם וזו בשורה טובה
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מגוון המוצרים ברשתות השיווק צפוי להצטמצם בשבועות הקרובים על רקע מלחמת המחירים בין הקמעונאים לספקים. שופרסל סירבה בשבוע שעבר לאשר את המחירון החדש של טרה, המשקף עלייה של 4.9% במחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח, וזה אילץ את יתר רשתות השיווק שכבר אישרו למחלבה את המחירון החדש להימנע מהעלאת מחירים לצרכן.

אולם הורדת מוצרי טרה מהמדפים זהו רק תחילת הסיפור, הקרב האמיתי ייפתח רק בשבוע הבא, אז צפויות החברות הגדולות – קימברלי קלארק (חוגלה), סנו, יוניליוור ודיפלומט – להפסיק לספק סחורה לרשתות שלא יאשרו את המחירונים החדשים המשקפים התייקרות של עד 25%. הרשתות לא התנסו בניהול מאבק מסחרי במספר ספקים במקביל, מה שצפוי להקטין משמעותית את מגוון המוצרים בחנויות.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', הספקים מצדם, הממתינים זה שבועות ארוכים לאישור דרישתם להעלאות מחירים, מסרבים בשלב זה לסגת מכוונתם, ומעבירים בימים האחרונים מסרים לקמעונאים ולפיהם אספקת הסחורה תופסק לאלתר למי שלא יאשר את המחירון החדש. בנוסף לכך קמעונאים טוענים כי החברות מקטינות כבר עתה את היקפי האספקה בטענה למחסור במוצרים בגלל עיתוי החגים שצמצמו את מספר ימי הייצור. אלא שלטענת הקמעונאים, המהלך הזה של הספקים ננקט בניסיון למנוע מהרשתות לצבור מלאי גדול של מוצרים, שיאפשר להן לא להזמין סחורה במחיר החדש במשך מספר שבועות.

בשונה משופרסל ורמי לוי שמחזיקות בקווי ייצור של מותגים פרטיים, שאר רשתות השיווק יאשרו חלק מהמוצרים לאחר בחינה קפדנית של כל מוצר לגופו מאחר והם לא יכולים להרשות שלקוחות יבצעו 'השלמות' בסופר אחר. מי שכמובן לא יוכל שלא לאשר את העלייה ויצטרך להתמודד עם המחירים הגבוהים אלו הרשתות הקטנות, בהן מכולות וסופרים שכונתיים.

מי שנכנס לסופרמרקטים באירופה מגלה שאנחנו משלמים מחירים גבוהים על משחות ומברשות שיניים ועל מאות מוצרים בסיסיים, שמחירם באירופה הוא מחצית מהמחיר שאנחנו משלמים. כיוון שהרשתות לא יכולות לייקר מוצרים בפיקוח, או מוצרים שבהם הספקים נחשבים מונופול, הן מייקרות מחירים של מוצרים חלופיים, שאיש לא יכול למנוע מהן להעלות את מחירם.

מרשתות השיווק מבקשים מהציבור להתייחס בסבלנות, בסלחנות ולהצטייד באורך רוח לקראת שבועות ארוכים בהם יהיה מחסור של רבים מהמוצרים המוכרים על המדפים משום שבסופו של דבר ירוויח מזה רק הציבור שימשיך לקנות בזול.

העלאת מחירים שופרסל מחלבת טרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד