כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יכריע את הבחירות?

אחרי ההקלטה של סמוטריץ', נקמתו של הליכוד

נתניהו אמנם מחל לסמוטריץ', אבל בליכוד החליטו להעניש: היישומון "אלקטור" לא יפעל בקרב הציונות הדתית ביום הבחירות. יהדות התורה וש"ס כן ייהנו ממנעמי הטכנולוגיה

אחרי ההקלטה של סמוטריץ', נקמתו של הליכוד
סמוטריץ', נתניהו, בן גביר צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

אחרי תקרית התמונה המשותפת נתניהו-בן גביר שלא יצאה לפועל בכפר חב"ד, הקלטות סמוטריץ' והתגובה החריפה של הליכוד, המתיחות בין שתי המפלגות עולה שלב נוסף.

לפי הדיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', בציונות הדתית טוענים כי בליכוד חזרו בהם מהכוונה לשתף פעולה עם הטכנולוגיה שמאפשרת הזרמת מידע קריטי ביום הבחירות עצמו. לטענת עוצמה יהודית, בליכוד מנסים לעצור זליגה של קולות מהליכוד למפלגות של בן גביר וסמוטריץ'.

לפני כחודשיים סיכמו כל מפלגות גוש הימין על שיתוף פעולה באמצעות אפליקציית "אלקטור" המוכרת בקרב המפלגות ומסייעת להן ביום הבחירות. האפליקציה עובדת כך שהמפלגות מזינות את רשימת הבוחרים הפוטנציאליים המוכרים להם. לאחר שהבוחר מגיע לקלפי הוא נמחק מהרשימות ומי שעדיין לא מגיע מקבל "המרצה", כלומר שיחות ומסרונים מדי כמה שעות שדוחקים בו לצאת ולהצביע. האפליקציה משמשת מעין "עיניים" של המפלגות על המתרחש במהלך היום, ומסייעת מאוד לרכז ולמקד מאמצים בקרב אלה שעוד לא יצאו להצביע.

בבחירות הנוכחיות הוחלט בגוש הימין שכל המפלגות יעבדו יחד על מאגר הרשימות, יזינו נתונים, ובעיקר נציגי המפלגות היושבים בקלפיות יסמנו את אלו שהגיעו להצביע, ללא קשר למפלגה. כך לדוגמה, כיוון שלליכוד יש את מספר הנציגים הגדול ביותר בקלפיות הם יסמנו גם מצביעים של יהדות התורה או ש"ס וההפך. בציונות הדתית אומרים כי למרות ההחלטה לשתף פעולה בתוך הגוש, בליכוד חזרו בהם בימים האחרונים מהכוונה לעשות זאת. על מנת לאפשר שיתוף פעולה צריכים לחתום מול הנהלת "אלקטור" על הסכמה לשיתוף המידע, ובליכוד, כך לטענת אנשי הציונות הדתית, לא מוכנים לחתום עימם.

גורם בציונות הדתית אומר ל'ישראל היום': "סיכמנו על שיתוף פעולה בין כל מפלגות הגוש. כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם. היו ישיבות מצוינות ברוח טובה. בימים האחרונים הודיעו אנשי הליכוד שהם לא יכולים להיות שותפים בסיפור הזה. למה? לא הצלחנו לקבל תשובה ברורה".

לדברי הגורם, "שיתוף המידע הוא קריטי, כך אנחנו יודעים את מי צריך להמריץ ולדאוג להביאו לקלפי. הבחירות הללו יוכרעו רק על ידי הבאת אנשים לקלפיות, רק על ידי מיצוי כל הקולות של הגוש, זה קריטי. אנחנו ימים ספורים לפני הבחירות, חייבים לחתום על החוזים, אי אפשר להתמהמה. השליטה בנתונים, התיאום, ריכוז הכוחות, אלו הדברים שמנצחים בחירות. נראה שבליכוד מוכנים אפילו שיהיה נזק לגוש רק כדי שאנחנו לא נגדל וניקח להם מצביעים".

הציונות הדתית הליכוד ביבי נתניהו בצלאל סמוטריץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד