כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לפני שרצים לתבוע

גישור פיננסי יוכל לפתור לכם את הסכסוך בזמן הקצר ביותר

ישנם מקרים שבהם סכסוך מגיע למבוי סתום ובו שני הצדדים בוחרים לחדול מלקיים שיח משותף שיביא לפתרון הסכסוך. לעיתים אף בוחרים לפתור אותו באמצעים משפטיים הכרוכים באנרגיה מיותרת, בזבוז של זמן וכסף. בטרם אנשים פונים לאופציה המשפטית חשוב שידעו כי גם ברגעי משבר הנוגעים לסכסוך כזה או אחר, ניתן להגיע לפתרון של יישוב סכסוכים באמצעות גישור. הגישור מהווה תהליך קצר יותר שבו אין מנצחים או מפסידים, תהליך המעניק לשני הצדדים הזדמנות אמיתית להשמיע את טענותיהם ולפתור את הסכסוך לטובת כל הצדדים

גישור פיננסי יוכל לפתור לכם את הסכסוך בזמן הקצר ביותר
גישור צילום: שאטרסטוק

משרד עו"ד אופיר ביידה חן ושות' מתמחה ביישוב סכסוכים ומחלוקות בהליך גישור, גישור הוא תהליך וולנטארי המתבצע מתוך בחירה והסכמת שני הצדדים המנסים להגיע להסכמות והבנות תוך הקשבה וראיית הצד השני, בניגוד להליכי משפט או בוררות. ההליך מבוסס על תקשורת חופשית בין הצדדים והעלאת פתרונות משותפים מוסכמים. לאחר שהושגו הבנות נכתב הסכם גישור, קביל בבית משפט.

ניתן יהיה לתת לו גם פסק דין ותוקף בבית משפט​. תפקיד המגשר הוא לייצור שייח ותקשורת תקינה בין הצדדים, מגשר מקצועי ידע לשאול את השאלות הנכונות שיובילו לפתרון הסכסוך בין הצדדים ובניית האמון מחדש. למגשר ניטרליות מוחלטת הוא לא יביע דעתו ולא יחליט עבור הצדדים., במהלך הגישור יהיה ניתן לצרף מומחים ולקבל חוות דעת מקצועיות כגוון: רואה חשבון, עורך דין, או כל יועץ שיתבקש.

הגישור מתחיל בדרך כלל בשיחה נפרדת עם המגשר בה המגשר יכיר את עמדתו של כל צד ואז  יקיים פגישה משותפת של הצדדים, בה כל צד אומר את דעתו ומציג את זווית הראייה שלו על הסכסוך. לאחר השיחות הנפרדות מתקיימת שיחה משותפת נוספת בה מנסה המגשר לגשר בין עמדות הצדדים להסכמות ופיוס.

במידה והגישור יצליח יערך הסכם גישור ע"י המגשר המציין את סיכום הסכסוך ותנאי הסיום שלו הליך הגישור מתקיים תחת חסיון וסודיות, עובדה שמאפשרת לצדדים לדבר בחופשיות מבלי שהאמירות והטענות שיעלו בתהליך ישמשו נגדם בבית המשפט.​ לפני שפונים להליכים משפטים או בזמן הסכסוך מומלץ לקיים הליך גישור, זאת הזדמנות שנייה להבין איך נקלעתם למחלוקת ואילו אפשרויות מוצעות לרשותכם לסיים את המשבר.

לפני שכל מגשר עסקי פונה להבין על מה נסוב הסכסוך העסקי, עליו להבין האם כל הצדדים הנוגעים לסכסוך ולחילוקי הדעות העסקיים, מעוניינים בלב שלם השתמש בשירותיו של מגשר ניטרלי, כחלופה מרכזית לאפשרויות הנוספות שהחוק בישראל מאפשר להם.

סכסוכים עסקיים שבהם אחד הצדדים אינו שלם עם ההתקשרות עם מגשר עסקי ניטרלי, יהיו כאלו שהמגשר יצטרך לבנות תחילה אמון עם הצד הסקפטי, (לבטח אם בעבר אותו צד פעל בדרכים אחרות שהניבו לו תוצאות רצויות), גם אם אמון זה יושג לאחר עמל רב והוצאות כספיות נוספות. הצדדים המגיעים לגישור עסקי, מצידם, להתרכז בנושא המחלוקת עצמה ולא להפוך אותה לנקודת התחלה אשר תהרוס כל חלקה טובה אחרת בעסק. כאן יכולותיו של המגשר העסקי באותו לידי ביטוי והוא חייב לבודד את המחלוקת משאר פעילות העסק, על אחת כמה וכמה אם העסק פועל בצורה יעילה וממשיך להניב הכנסות.

למגשר העסקי, במקרים בהם נדרש לשמש כמגשר. אופי האנשים, החברה והעסקים, סוג הסכסוך, סכומי הכסף הנוגעים לסכסוך ומאפיינים נוספים הופכים כל מקרה לייחודי ואחר ממקרים אחרים מהעבר. מנגד, משרד עו"ד אופיר ביידה חן וצוותו יודעים כיצד לגשת לסכסוכים ומחלוקות עסקיות הנוגעים לנושאים שונים.

זה לא סוד שבכל שנה בישראל עשרות אלפי עסקים נסגרים מסיבות כאלו ואחרות. חלק מהעסקים שנסגרים כוללים גם משרות של עשרות ומאות עובדים, כשמי שעמד בראשם היו מספר אנשים, שאכן מסכימים על תהליך של פירוק עסקים, אך מאותה נקודה, קיימת ביניהם מחלוקת כיצד הדבר יתנהל.

ישנם גם עסקים אשר מצליחים לפעול במשך שנים בצורה בריאה ונכונה. לרוב, עסקים אלו גם גדלים מידי שנה ותחום אחריותם ופעילותם מתרחב והעבודה נעשית רבה ומורכבת יותר. אותה הצלחה והתרחבות מביאה לפתחם של הבעלים את הצורך בקבלת החלטות באופן תכוף יותר, כשכל החלטה הופכת משמעותית יותר מבעבר.

השאירו פרטים למידע נוסף>>>

או חייגו: 072-395-2431

 

גישור שירותים פיננסיים משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד