כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בפגישה עם אסיר ציון

זלנסקי: "ישראל היא אחת המדינות הבודדות שיכולות לעזור"

ראש הסוכנות היהודית לשעבר שרנסקי אסיר ציון, יליד העיר דונייצק שבאוקראינה, טס ביום שני לאוקראינה דרך פולין ונפגש עם הנשיא זלנסקי. הם יסיירו יחד בבאבי יאר, ויבקרו בפרברים שבהם הרוסים ביצעו מעשי טבח רבים

זלנסקי: "ישראל היא אחת המדינות הבודדות שיכולות לעזור"
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפגישה עם נתן שרנסקי צילום: משרד הנשיאות האוקראיני

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי נפגש אמש (שלישי) בקייב עם נתן שרנסקי, לשעבר שר בממשלה ויו"ר מועצת המנהלים של המרכז להנצחת השואה בבאבי יאר. שרנסקי הדגיש את החשיבות של ישראל לנקוט עמדה פרו-אוקראינית נחרצת במלחמה עם רוסיה. הוא אמר כי "ניטרליות רק מעודדת איחוד בין רוסיה לאיראן". את הדברים אמר שרנסקי ל"טיימס אוף ישראל" לאחר הפגישה. "הוא דיבר על חשיבות ההגנה על השמיים, וישראל היא אחת המדינות הבודדות שיכולות לעזור", סיפר אסיר ציון לשעבר על שיחתו עם זלנסקי.

אוקראינה הגבירה את קריאותיה לישראל לקבל סיוע צבאי, וטכנולוגיה בתחום ההגנה האווירית לאחר שרוסיה מסתמכת יותר ויותר על מל"טים מתוצרת איראן בהתקפותיה על אוקראינה בשבועות האחרונים.

זלנסקי שוחח עם שרנסקי, לשעבר ראש הסוכנות היהודית, ושלושה חברים נוספים במועצת המנהלים של באבי יאר במשך 45 דקות. הסנאטור האמריקני לשעבר ג'ו ליברמן והמיליארדר האמריקאי רונלד לאודר השתתפו בשיחה בזום.

זלנסקי הבטיח לקבוצה שממשלתו תמשיך לתמוך בבניית מוזיאון חדש בגיא שבו 34,000 יהודים נורו למוות בבורות ענקיים ב-1941. התוכנית היא לפתוח מוזיאון המספר את סיפורה של "השואה בכדורים", שבה נרצחו עד שני מיליון יהודים בשטח סובייטי לשעבר על ידי נאצים ומשתפי פעולה מקומיים. אתר ההנצחה של באבי יאר אוסף כעת עדויות לפשעים.

שרנסקי, יליד העיר דונייצק שבאוקראינה, טס ביום שני לוורשה, וישן בעיירה על גבול פולין-אוקראינה, וחצה לאוקראינה ביום שלישי בבוקר במכונית. הוא יסייר בבאבי יאר, ויבקר בפרברים שבהם רוסים ביצעו מעשי טבח, כולל העיר בוצ'ה.

זלנסקי כתב בחשבון הטלגרם שלו על הפגישה: "שוחחתי עם נציגי הקהילות היהודיות בעולם על החשיבות של הגנה על ערכים אוניברסליים, הבטחת ביטחון ושלום ושימור הזיכרון ההיסטורי. תודה על תשומת הלב המתמדת שלכם לאוקראינה, לקול שלכם חשיבות רבה לדעת הקהל. לכן, אנא המשיכו להפיץ את האמת על הטרור שהביאה רוסיה, ועל העזרה שאנו זקוקים לה".

מלחמת אוקראינה רוסיה נתן שרנסקי ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד