כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חוצפה קומוניסטית

סין הקימה שתי תחנות משטרה בהולנד

המשטר הסיני הקים לפחות שתי תחנות משטרה לא חוקיות בהולנד מהן מבצעים פעולות שמטרתן לכפות על מי שנחשד בהתבטאות נגד המשטר הסיני לחזור הביתה לסין ושם הוא יטופל. משגרירות סין בהולנד נמסר כי הם אינם מודעים לקיומם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

דיווחים בתקשורת ההולנדית כי נמצאו ראיות לכך ש"תחנות משטרה מעבר לים", המבטיחות לספק שירותים דיפלומטיים, משמשות כדי לנסות להשתיק מתנגדים סינים באירופה. דוברת משרד החוץ ההולנדי אמרה כי קיומם של תחנות משטרה לא רשמיים אינו חוקי. משגרירות סין בהולנד נמסר כי הם אינם מודעים לקיומם.

הבדיקה החלה לאחר פרסום דו"ח שכותרתו "שיטור טרנס-לאומי סיני", ארגון שבסיסו בספרד. לפי הארגון, לשכות הביטחון הציבוריים משני מחוזות סיניים הקימו 54 "מרכזי שירות משטרתיים בחו"ל" על פני חמש יבשות ו-21 מדינות. רובם באירופה, כולל תשעה בספרד וארבעה באיטליה. בבריטניה נמצאו שניים בלונדון, ואחד נמצא בגלזגו שבסקוטלנד.

התחנות נוצרו לכאורה כדי להתמודד עם פשיעה חוצה גבולות ולתת סיוע לאזרחי סין, כגון חידוש רישיונות הנהיגה הסיניים. אבל, לפי הדו"ח, במציאות הם מבצעים פעולות שמטרתן לכפות על מי שנחשד בהתבטאות נגד המשטר הסיני לחזור הביתה לסין ושם הוא יטופל.

אתר החדשות RTL ופלטפורמת העיתונות החוקרת Follow the Money פרסמו את סיפורו של וואנג ג'ינגיו, מתנגד משטר סיני שאמר שהוא נרדף על ידי המשטרה הסינית בהולנד. וואנג אמר לעיתונאים הולנדים שקיבל שיחת טלפון מוקדם יותר השנה ממישהו שטען שהוא מתחנת משטרה אחת כזו. במהלך השיחה, הוא אמר שהוא נקרא לחזור לסין כדי "לסדר את הבעיות שלך ולחשוב על ההורים שלך".

מאז, הוא תיאר מסע שיטתי של הטרדה והפחדה, שלדעתו מגיע על ידי סוכני ממשלת סין. בתגובה לגילויים, השגרירות הסינית אמרה לחדשות RTL שהיא לא מודעת לקיומן של תחנות משטרה כאלה. דוברת משרד החוץ ההולנדי, מקסים הובנקמפ, אמרה ל-BBC: "ממשלת הולנד לא קיבלה הודעה על כך דרך הערוצים הדיפלומטיים עם ממשלת סין. זה לא חוקי".

היא אמרה שזה יצטרך להיבדק ויולט על התגובה המתאימה. "זה מדאיג מאוד שאזרח סיני ככל הנראה נתון להפחדה והטרדה כאן בהולנד. המשטרה בוחנת אפשרויות להציע לו הגנה", הוסיפה. חידוש דרכונים או בקשות

זאת לא הפעם הראשונה שטענות אלו עולות, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ממשלת סין פתחה מאות תחנות משטרה חשאיות במדינות אחרות ללא כל אישור ממנהיגי המדינות, כולל שתיים בלונדון, מקורות מקומיים טענו בלונדון ל'דיילי מייל' כי המדינה פתחה את התחנות מתוך כוונה "לטפל בפשעים גלובליים ורב-לאומיים". עוד דווח, כי כמה מהתחנות נפתחו בשם "תחנת השירות של משטרת פוג'ואו מעבר לים". מיקומם של שתי התחנות בלונדון אינו ידוע כרגע.

לפי אתר חדשות סיני: יש יותר מ-4.3 מיליון סינים בחו"ל. בדיווח הסיני נאמר כי "ב-10 בינואר השנה, הלשכה לביטחון הציבור פתחה תחנות חירום, עם חיוג המספר 110 במדינות מסוימות, תוך מתן שירותים לסינים שגרים בחו"ל כדי להזעיק עזרה". ה'דיילי סטאר' מציין "בקיצור, אם תחייגו בטלפון 110, תגיעו לתחנות המשטרה בסין".

הולנד סין תחנת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד